kamerköp - fortsättning....

Min erfarenhet då jag skulle köpa nytt hus var att man får betala för bekvämligheten att de finns på nätet! Alltså, det gäller att hitta någon som inte ligger i sthlm city samt inte finns på nätet.. Gulasidorna.se är alltid bra att titta på, sedan får man ringa runt & jämföra priser, det tar ett tag, men det är det helt klart värt! Jag fastnade för vito fotoservice:
Saxat ur gulasidorna.se:

Vito Fotoservice AB
Storg. 11, 171 63 SOLNA 08-83 33 89
Även 08-82 23 83
Fax 08-83 12 72

/Micke

Guest

Gäst
Vito

Jar har bra erfarenheter av Vito. Butiken kan kännas lite kyffig och de två österrikiska gubbarna litet originella. Gubbarna är skickliga tekniker med lång erfarenhet.

Det fårhåller sig nämligen så att om man lämnar in sin kamera på repration för något mekaniskt fel hos i stort sett vilken kamerahandlare som helst i Sthlm, så hamnar den sannolikt hos Vito för reparation. Man skall alltså lämna den direkt till Vito, så får man prata reparatörerna själva. Dessutom skall ju den första handlaren göra sitt påslag.

Tilläggas bör dock att om du i förväg bestämt dig för en japansk elektronisk kamera med många finesser, så kommer du att gå därifrån med en manuell mekanisk Contax med Zeissoptik, eller något liknande. Gubbarna är ganska övertygande, och de kan verkligen mekaniska kameror. De brukar inte tala alltför översvallande om elektronik.
/Mattias

LP-foto

På LP-foto, Rådmansgatan 39, Stockholm, kan man hitta mycket. Finns även på nätet http://www.lpfoto.se
Dom ordnar också internationella auktioner 2 gånger per år, men där är det fråga mer om samlarobjekt. Dom har även nytt till mycket konkurrenskraftiga priser. En affär som även proffsen använder. Dom är otroligt kunniga, tycker jag.

för den modige?

Priserna på ebay ligger ganska långt under de svenska på motsvarande produkter. Även om man räknar in internationell frakt så borde det bli billigare. Stötestenen är väl huruvida man vill göra en internationell betalning och sedan behöva vänta ett bra tag innan man (förhoppningsvis) får sin produkt. Dessutom kan det ju strula om man inte är nöjd med varan.

Ebay kan vara förädiskt och jag skulle inte rekommendera det för någon som är ny på området. Många gånger ligger slutbudet högre än värdet och ska man handla där ska man läsa på veta exakt vilken modell som man ska ha. Skriv till säljaren innan du lägger bud och fråga om skick och fraktkostnad så att det är löst innan. Blir buden högre än du vill betala lägg inte ett nytt bud för ett liknande objekt kommer att läggas upp, var så säker.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg