kameraväska

elsa

Gäst
finns det ngn som kan tipsa om en juste kameraväska som kan hänga m upp på klippan. det som kommer ligga i är följande: eos5 (utan vertikalgrepp),vidvinkelzoom, standardzoom, ljusstark telezoom, blixt, film och några filter (=ganska mkt). jag inbillar mig att en midjeväska är det som gäller (axelväskan jag har nu går inte att öppna på utan att allt trillar ut- dumt då man är högt uppe och vill byta objektiv...)

jag har kollat lite på Lowepro's midjeväskvarianter men undrar om de är stora nog (jag har ingen möjlighet att klämma på dem eftersom jag bor långt ifrån all ära och redbarhet).

ett alternativ är att komplettera m en toploadzoom AW till den stora zoomen (som alltså kan stanna på backen när man känner för det).

tacksam för tips och era funderingar

Toploadzoom AV

Har denna väska för F5 + 80-200/2.8 (tyvärr får den inte plats med motljusskydd på). Tycker inte att jag fick den till vad jag trodde att den skulle funka till. Hade tänkt att ha den som magväska tillsammans med rygga (främst för skidåkning).

Ett tips är att skicka efter Lowes katalog. De har juste småreportage om olika fotografers sätt att lösa problem utifrån de produkter som Lowe har (som jag inbillar mig är de som har de produkter som skulle kunna komma på fråga)

Jag skulle fundera på någon form av väst/bälte med fickor i midjehöjd (istället för alla slingor och prylar som du slipper)

Här är ett exempel på vad jag menar:

http://www.lowepro.com/pages/action.htm

Hälsningar
David - Utsidan

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kameraväska Klättring allmänt 0

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg