Kamerautrustning

I mitten av Juni går jag från Nikaloukta till Keb och systemkameran ska med, kommer ha ett 17-50 med mig. Frågan är om det är värt att ta med sig ett 70-200 f/2.8, vikten kontra hur mycket man använder det?

jag hade förvisso bara en mindre kamera med mig sist men djurlivet är inte direkt översvallande så att man skulle ha nytta av en 200.
Sceneriet däremot bjuder in till vidvinkel som kanske blir lite platt med 70-200
å andra sidan så är det ett grymt bra objektiv och om du inte planerar att gå längre och är lätt packad(!) i övrigt så kan det fylla sin plats.
Jag skulle dock absolut inte ta med det på en topptur

I mitten av Juni går jag från Nikaloukta till Keb och systemkameran ska med, kommer ha ett 17-50 med mig. Frågan är om det är värt att ta med sig ett 70-200 f/2.8, vikten kontra hur mycket man använder det?

Jag har ett 70-200/2.8 som jag inte bryr mig om att ta med till fjällen. Det jag tar med är 35/1.8, 28-80/3.3 och 105/2.8 (macro). Macrot funkar fint som kort tele. Skulle kanske klara mig med färre, eller ett bra normalzoomsobjektiv. Vidvinkel har jag haft med och det blir rätt lite använt i fjällen, och sällan riktigt bra när det används tycker jag.

En bra tråd är:

http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=65026&page=2

Framförallt tycker jag David Björkéns inlägg är riktigt läsvärda.

Peter P.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg