Kalsonger

Hejsan

Kan någon tipsa mig om bra kalsonger som inte ger skavsår. Att det inte ska vara bomull har jag förstått. Kör nu med Craft kalsonger men kanske det finns något bättre.

Mvh Stellan
 
¨????

Är du säker på att det är kalsongerna som skaver?
Prova att ta med en tvättsvamp i packningen så du kan blöta den och rengöra dom ställen där det skaver.Det som brukar strula är att salt-kristaller från torkad svett blir "slip-pulver" och skaver ner skinnet. Detta kallas jung-eld och är något av det jobbigaste man kan råka ut för. Dom som inte haft detta kan ju tänka sig hur det känns att sandpappra bort skinnet i ljumskarna och insidan av skinkorna,pudra med salt och sedan gå!!!!! Det kan även hjälpa att talka (barn puder) i förebyggande syfte.Lycka till!
 
Rumpan bar?

JAg använder cykelbyxer men menar ni att man inte ska ha några kalsonger alls utan endast köra i cykelbyxor?
 
Rumpan bar !

Naturligtvis skall du inte ha några kalsonger när du har cykelbyxor. Vitsen är ju att du skall få ett extra skinn att sitta på. Dessutom är cykelbyxorna sydda så att det inte finns några sömmar som skaver. Välj ett par cykelbyxor med syntetskinn som är enkla att tvätta. Skölj efter varje träningsrunda.

/Lars-Olof
 
Haken

Jag ska vara ute i 5 veckor på långtur med minimala möjligheter att tvätta. Mina två par cykelbyxor blir då snabbt ganska äckliga. Därför undrar jag om ni vet något bra tipps på en kalsong som skaver så lite som möjligt. Det är ju enklare att tvätta kalsonger än en hel cykelbyxa. Billigare att ha fler med sig.
Men kanske är det så att man som långfördscyklist får finna sig att gå i samma "byxor" i någon vecka men dett låter inte så praktiskt.

Är det ingen av er långfärdscyklister som använder kalsonger ?

Mvh Stellan (ny i gemet)
 
Veckotvätt duger

Kan inte se att du bör få några problem. Med två par cykelbyxor växelvist brukade så borde det räcka att du tvättar en gång i veckan. Men tänk på att skölja av byxorna efter varje pass, när du ändå tvättar dig själv. Jag tycker då inte att det är enklare att tvätta kalsonger.

Och med kalsonger under kan du lika gärna strunta i cykelbyxorna, förtar hela funktionen.

/mats
 
En gång i tiden när det var äkta sämskskinn i brallorna skulle man varje kväll göra ren dem med bensin för att ta död på den bakteriehärd som bildas efter en dags användning. Underlät man att göra detta (som jag gjorde) kunde man se fram mot en period av svampinfektion som man sent skulle glömma. Jag har inte glömt än. Möjligen kan detta vara en lösning även i dessa dagar (?)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
hedencrona kalsonger Långcykling 4

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg