Kalsingar, bästa modellen?

Vilken är din favoritmodell på frilufs-kalsingar? (Ja, frilufs, man luffsar fritt!)

Jag söker ett par som torkar fort, inte skaver, sitter bra och helst inte luktar illa altför snabbt. Ylle kort-kallingar, finns det? Funkar dom på sommaren? Ge mig alla era kalsongtips!

kronans

Jag använder försvarets kalsonger då jag är ute eftersom de sitter jäkligt bra, ingen risk för skav.
De är 50% bomull vilket kanske inte är så lämpligt om man sysslar med extremt svettiga aktiviteter.
För mitt luffsande funkar dom kanonbra där passformen är det mest avgörande.

Fler!

Det är dom jag anväder själv. :) Funkar faktiskt bra, med bra kompromiss mellan bekvämlighet, torkförmåga och lukt. Nu undrar jag om det finns något bättre?

favvisarna!

har provat en modell från New Line, den hetar bara New Line boxer. mkt sjön modell som torkar mkt mkt fort, den är i stort sett torr närman tar den ur tvättmaskinen efter tvätt och centrufugering.

den sjönaste jag vet är en boxermodell från
Earth, See, Sky vet dock inte om de saluförs i sverige, men man kanske kan beställa. företaget ligger i Christchurch, Nya Zeeland har jag för mig.

/einar

Jag kör på crafts underställskalsonger. Tycker dessa är helt ok, men då har jag baar använt vanliga i bomull innan och således inte provat ngt av ovanstående alternativ. Känner dock att crafts gärna kunde ha haft lite längre ben så de gick lkite mer ner på låren eftersom de kan korva en litens aning mellan benen. Jag är dock helt nöjd. Har använts sommar som vinter i fjällen och vid motion och idrott.

/Andreas

NewLine

När man inte behöver direkt värmande underkläder funkar NewLines ypperligt. Bekväma, slitstarka och oerhört snabbtorkare. Finns i både boxer och vanliga.

/Per

Vandrare; sa:
... Ylle kort-kallingar, finns det? Funkar dom på sommaren? Ge mig alla era kalsongtips!
Mitt gamla HH underställ i ylle/poly har jag kapat benen på. Fungerar utmärkt på sommaren under ruggväder när jag ändå upplever ett helt ställ som för varmt.

Syntet, men skulle vilja ha ylleboxers

Jag använder boxershorts i syntet, närmare bestämt "Cool-Max", är mycket nöjd med detta material. Osar gör de ganska snart men det är syntetens förbannelse, men skrevet hålls torrt genom att svett ventileras ut.

Drömmen skulle vara att ha boxershorts i en ullblandning med ca 60-70% ull så att de skulle vara maskintvättbara.

avslutad210712

Gäst
Testade

ett par brynje nätkallingar med vindskydd från sportsnet i sommar och dom var hur bra som helst. Tvättade upp dom en gång med diskmedel och trots daglig användning i en vecka luktade dom inte urk. Dessutom skavde dom inte eller hade något annat fuffens för sig så för mig var dom bra.

Vandrare; sa:
Vilken är din favoritmodell på frilufs-kalsingar? (Ja, frilufs, man luffsar fritt!)
Jag söker ett par som torkar fort, inte skaver, sitter bra och helst inte luktar illa altför snabbt. Ylle kort-kallingar, finns det? Funkar dom på sommaren? Ge mig alla era kalsongtips!
Det kan inte bli intimare än såhär :) När jag skall ut på vandring plockar jag fram dom mest slitna kortisar jag har och när de är skitiga gräver jag ner dom så minskar packningen för varje kalsong. // Roland

kör också med kronans gröna.
Att dom innehåller 50% bommul har jag inte
upplevt som nått problem.
torkar hur fort som helst, kan
ju visserligen bero på att man nästan kan se
igenom dom... :)
( bra ventilation)
Vikten måste ju också tilltala "gramjägarna".

En annan fördel är ju att du kan koka dem
( 95grader), så man kan få dom riktigt rena.

Sedan funkar dom även med "walk-alone" tekniken.
Kostar ju ca 30spänn så man har ju råd med
några.....

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kronans kalsingar... Kläder 2
Snödrivan Bästa hängslen Kläder 6
Tundraman Bästa allround skaljackan? Kläder 31
Lakritsglass Bästa byxan för skidor Kläder 8
FruNalleman Och..sommarens bästa sandaler är...? Kläder 8
Smogz Bästa friluftsbältet Kläder 8
joanna En halv dag i Stockholm: bästa stället att prova kängor? Kläder 19
seeker_ Bästa vantarna för kalla klimat? Kläder 0
Zaphi Bästa sula för bra grepp (kängor) Kläder 16
Naturelover Bästa byxan för vinteraktiviteter... Kläder 0
terroor TVÄTTA FJÄLLRÄVEN JACKA, Bästa kemtvätten i stockholm???? Kläder 7
marybrown Bästa allround-byxan? Ge mig tips! Kläder 16
Nikonisten Bästa Haglöfsbyxorna? Kläder 3
estetdrägg Bästa oljerockarna? Kläder 2
ebh Bästa yllestrumpan för stadsturer o dyl? Kläder 18
Nikke X Bästa och sämsta klädmärket?? Var med och rösta! Kläder 55
Lasse Björkeson Var bästa pris och sortiment av Ullfroté? Kläder 9
Bengtsson Bästa Skaljackan?? Kläder 8
Martin Fjäderlätt Bästa sport-bh:n? Kläder 9
petho Bästa vandrarkängan Kläder 16
ollefisk Bästa kepsen? Kläder 6
carpe.diem Bästa impregneringen för tvättad gore-tex Kläder 14
ebh Bästa strumpan, stadsvandring i vanliga skor??? Kläder 5
asdfgh Bästa GoreTex-jackan? Kläder 22
Vandrare Tips på bästa G-tex impregneringen tack! Kläder 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg