Tjenare, Jag och hunden tänkte bege oss upp till Norrland och fiska lite i Kalixälven (jockfall) från början. men verkar som de e lite små bökigt och ta sig dit? eller vet någon vart man kan kolla bussar som går till o från dit? sen kanske de e mer koll där med fiskekort där om kring, ligger ju trots allt ett fiske camp där. (tycker tyvärr inte de är värt 120kr dagen om man ska vara där i nästan 2 veckor.) så mycket fisk äter jag inte. ^^ köper nog ett kort för ett par dagar bara för och stödja.
Sen såg jag att man kan åka till pajala direkt med sj tåget istället och kanske fiska i torneälven istället. så kanske ta taxi en bit ut där och sen gå en bit, tror nästan de blir så istället.
Har ni några tips för en som ska ge sig ut i 10 dagar solo första gången så e dom välkommna.
/D
Sen såg jag att man kan åka till pajala direkt med sj tåget istället och kanske fiska i torneälven istället. så kanske ta taxi en bit ut där och sen gå en bit, tror nästan de blir så istället.
Har ni några tips för en som ska ge sig ut i 10 dagar solo första gången så e dom välkommna.
/D