Kajaktur i St.Annas skärgård 17-20/5

Hej!

Vill du paddla i St.Annas skärgård i maj? Det vill jag!

Entusiasmerad av vår jättelyckade påsktur (7 okända personer som hade jätttetrevligt tillsammans i 3 dagar) så tänkte jag att det var dags att se om det finns några kajakentusiaster som vill paddla i maj.

Mitt förslag är att vi utnyttjar långhelgen 17-20/5 för att paddla 4 dagar i St.Annas skärgård med start och mål i Tyrislöt där det går bra att hyra kajaker eller lägga i medhavda.

Eftersom det är havspaddling på eget ansvar (utan ledare) så tror jag att det är bra om deltagarna har viss erfarenhet och har paddlat på havet förut. Sedan så får vi lägga upp en rutt enligt önskemål, erfarenhet och som alltid vädret!

Hör av dig om du är intresserad och så hoppas jag att vi ses i maj!

/Calle

Tjena Carl!

Låter som en jättebra idé. Självklart hänger jag på. GÅR JU BARA INTE ATT MISSA! Hoppas vi blir några fler.

/Mattias

Hej på er,

jag är ju också på och jag utgår från att du har tumme med vädergudarna Carl, så att vi får fint väder:).

Jag försöker boka min kajak i veckan. Visst var det Tyrislöt som var utgångspunkt, men vilken kajakuthyrare ska vi använda (om det nu finns flera där)?

Annika

Det är långt kvar. vi har inte gjort mer än bestämt start och slutplats. Ska köpa en karta snart.

Christian

Nu har i varje fall jag bokat en kajak på stanna´s uthyrning. Vi får kanske slå våra kloka huvuden ihop någon dag och fundera på en lämplig tursträckning? Jag kommer att vara borta en hel del genom jobbet de kommande veckorna så vi får hitta en bra tid som passar.

Annika

Jag har också bokat en kajak. De hade en ny Icefloe så det ska bli kul att prova :) Det går att få ut kajakerna på onsdag kväll om vi vill starta då eller på torsdag morgon. Vad föredrar ni?

Förutom tursträckning så kanske vi ska samordna maten också? Vi behöver väl knappast 3st kök och kanske att det roligaste är om vi lagar en kvällsmat var. Frukost och lunch kanske vi odnar själva? Jag tänkte i varje fall ta med en vinbox som vi kan dela på.

/Carl

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jonaslink Kajaktur i östergötland ! Östergötland 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg