Kajakkvagn

VKV

Magnus Fischer använde en VKV vagn och den blev ju lindrigt sagt väl använd. Så den måste vara helt OK.

Sedan finns det ju vagnar som man fäster under fören och drar kajaken som en skottkärra men dom är ju bara för kortare transporter.

Tja kortare sträckor

När jag var pojk hade jag 3 km från vebon till sjön.
En tistelpinne i fören och en aktervagn, en barnvagnsaxel och en spännrem....gick tämligen väl både ut och hem. Numera har jag bilen närmare sjön.

Go paddel och dragtur

Johan K

VKV:s kanotvagn

Jag passade på att recensera VKV:s kanotvagn i recensionsbanken eftersom du frågade om den. Läs där för mer info.

Jag har haft min sedan 1995 och är nöjd. Vagnen passar nog alla kanoter och kajaker på marknaden (eventuellt inte trimarankanoten från Kalix). Notera dock att om du har små packkluckor får du inte ner hjulen i kajaken. Jag har tagit en låg, dränerad platsback som jag fäster vagnen i och som sedan i sin tur fästs på aktre däck (för att snabbare komma åt den bakre packluckan och undvika repor på däcket). I en VKV Måsen går vagnen lätt ner i det aktre skottet men stjäl mycket plats. Jag upplevde vagnen som dyr då jag köpte den men det var den vagn jag tyckte verkade vettigast då.

/Tommy

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg