Kajakkapell med blixtlås?

Kanuk har ju ett marathon kapell med dragkedja! Tror även Reval Kayaks kan fixa fram nått sånt ;)

/Janne

Kapell med blixtlås - igen

Hej igen vänner ....
Jag tar gärna emot fler tips om kapell med blixtlås. Kanuk-kapellet tycker jag är för dyrt (975:- på kanotcentrum, de jag hittade hos sportkanot kostade hälften, men vad hjälper det når de inte svarar...). Tipset om www.kajakcenter.se var heller inte mycket värt, kapell med blixtlås fanns inte på hemsidan. Fler konkreta tips önskas....
Tack på förhand
/hans

QUOTE=gränsöverskridande;428336]Hej
Nägon som vet var jag kan köpa ett kapell med dragkedja? Hittat vad jag söker hos http://www.sportkanot.se/SPORTKANOT/OVRIGT/Utrustning.htm
men får ingen kontakt..... har de lagt ner butiken? Någon annan som ni vet har liknande kapell till vettigt pris?
Tack på förhand!
Mvh/hans[/QUOTE]

Zasterakapellet

Zasterakapellet som Sport och kanot sålde var bara skräp. Det funkar kanske för en maratonlåda med pump (dragkedjan läcker en del). Kanukkapellet är hyfsat. Det som Reval säljer till sina lådor ser fint ut men är ännu dyrare.

I valet

mellan läckande kapell kan det vara enklare att köra kapelllöst, du spar mer pengar och vet vad som väntar dig.

Padler har ett som är OK, och lite billigare än Kanuks. Läcker lite genom blixtlåset, men för normalväder (utan större vågor) blir det bara lite skvalp på botten. Jag har Revals till Extreme, och det är lite tätare i dragkedjan, men tyget är inte helt tätt så effekten blir samma. Tror man får räkna med det med maraton kapell.

Kanuks lär vara liiite bättre än Padlers, men inga jätteskillnader. Priset 900:- för ett maratonkapell tycker jag inte låter dyrt. Ett vanligt kapell med bra kvalitet kostar ju en bit över 500:-

Sidan du tittade på var senast uppdaterad 2007-06-17, vilket kanske förklarar en del...

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mielo Kapell med blixtlås...? Paddling allmänt 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg