Kajakförvaring i GBG???

I vintras någon gång var det några här på forumet som snackade om att skaffa en container att samsas i här i Göteborg. Har det blivit något av planerna? Om inte, är det så att någon mirakulöst nog har ett tips om förvaring med lås och plats för prylar? Det vore schysst med nåt utåt Långedrag... kan det kanske finnas någon vänligt sinnad båtklubb med plats över i någon bod...?
 
kajakmicke; sa:
I vintras någon gång var det några här på forumet som snackade om att skaffa en container att samsas i här i Göteborg. Har det blivit något av planerna?

Det var jag som hade idén, men tyvärr verkar det svårt att få till någon container. Jag hade ganska intensiva kontakter med kommunen i ärendet i höstas, med tyvärr verkar de halvkvävda utfäselser jag fick inte leda till något. Min tanke var att köpa en utrangerad container och hyra en plats i någon bra belägen småbåtshamn. I containerna skulle lätt 12 kajaker med utrustning kunna få plats.

Container är lätt att skaffa, men plats för den är svårare. Särskilt svårt var det i höstas när alla hamnar redan hade fyllt upp sitt utrymme med uppställda båtar. Möjligen kan det gå lättare om man nu tar kontakt med hamnarna eftersom det ju snart kommer att finnas gott om utrymme på land.

Jag lyckades lösa mitt eget förvaringsproblem åtminstone under vintern, men söker fortfarande efter en permanent och bra lösning. Jag skall se om jag har tid och energi nog att dra i gång kontakterna med kommunen igen.

Kalle
 
GREFAB?

Spontant känns det som om GREFAB är bolaget man ska försöka sälja in konceptet till. Jag antar att det är GREFAB du pratat med.
 
Märkligt egentligen att det skall vara så svårt med kajakförvaring i Gbg. Det borde nte vara några problem i en hamnstad som Gbg kan jag tycka. Har även jag varit i kontakt med GREFAB men mötts av enbart ointresse. Trisst, det borde inte vara så svårt att ordna med rätt så många kajakplatser. Men det är väl bara att leta på.
 
Operation övertalning?

GREFAB måste ju rimligen kunna gå att övertyga med tanke på att Långedrags Kajakuthyrning har två containrar stående längst in i Hinsholmskilen...
Fiskebäck vore dock ett bättre ställe som jag ser det. Att paddla hela Hinsholmskilen är måttligt upphetsande... ;-/
 
kontakta GREFAB

Hej!

Tänkte ge er lite info i containrerdebatten. Vi (ett kompisgäng) har köpt en container och hyr en plats av GREFAB i Hinsholmen. Den andra containern i Hinsholmen äger Långedrags kajakuthyrning.

Det mest optimala vore att ha en container längst ut på saltholmen (långt ut och spårvagn) men vi fick välja mellan Hinsholmen och Fiskebäck. Fördelen med Hinsholmen är tillgången till spårvagn. Nackdelen, jo, 10 min paddling genom kilen och inte fullt lika bra utgångsläge.

Vår container är full och det finns ingen möjlighet att få in fler kajaker i den. Vi får många frågor om platser och vet att det finns många som är intresserade av att köpa en ny container och ställa dit. Det skulle inte vara några problem att fylla två - tre containrar till.

Nu är det så att GREFAB inte vill ha dit fler containrar! Det finns paddlare från NPK och GKF som har försökt få tillstånd eller finna en lösning på bristen på kajakförvaringsplatser. Argumenten från GREFAB är ganska dåliga, som att det är fult med containrar, grannarna till hinsholmen har klagat, att de tar upp för stor plats bla bla bla.

Jag rekommenderar er att kontakta GREFAB och ligga på där. Det är viktigt att påvisa intresset för kajakförvaringsplatser för GREFAB (kommunen). Det bör inte vara en omöjlighet att få iordning platser i någon av hamnarna. De har pratat om att göra iordning något i Fiskebäck men jag tror inte att det har hänt så mycket.

Lycka till!

Peter
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Camomilchen Flytta K2 kajak och upphängning Paddling allmänt 12
TMW kajakförvaring östhammar Paddling allmänt 0
ElisaT Kajakförvaring Stockholm utanför tullarna Paddling allmänt 8
frebj Kajakförvaring i Uppsala Paddling allmänt 4
the_nice_dude Kajakförvaring i Stockholm City? Paddling allmänt 14
larkri Kajakförvaring i Årsta Paddling allmänt 2
tool Kajakförvaring Stockholm Paddling allmänt 2
Stuvarn Kajakförvaring! Paddling allmänt 10
David2 kajakförvaring nordvästra Stockholm Paddling allmänt 6
the_nice_dude Kajakförvaring i Stockholm Paddling allmänt 10
Havskatten Kajakförvaring Paddling allmänt 2
TobbeGood Kajakförvaring i Göteborg Paddling allmänt 1
TorbjörnGbg Kajakförvaring Paddling allmänt 6
Thomas Jäwert Kajakförvaring i Göteborg? Paddling allmänt 9
SkyCaptain kajakförvaring i Stockholms innerstad? Paddling allmänt 6
mansjungner Kajakförvaring i Hammarby Sjöstad..? Paddling allmänt 2
Anja S Kajakförvaring i Uppsala? Paddling allmänt 0
Bjerke Kajakförvaring - Denna ständiga följetång Paddling allmänt 8
-Danne- Kajakförvaring nordvästra stockholm Paddling allmänt 1
Fischer Kajakförvaring finns i Vaxholm Paddling allmänt 3
kisarna Kajakförvaring Malmö/Sydvästra Skåne Paddling allmänt 1
Fischer Kajakförvaring Södertälje-Norrtälje? Paddling allmänt 0
pesj Kajakförvaring runt Järfälla? Paddling allmänt 1
cfredriksson Kajakförvaring / Sommar Paddling allmänt 2
johanv kajakförvaring Uppsala Paddling allmänt 0
Kalle E Kajakförvaring i Göteborg Paddling allmänt 2
Kalle E Vad får kajakförvaring kosta i Göteborg? Paddling allmänt 8
karloskar Kajakförvaring Östergötlands kust Paddling allmänt 1
nsvensson Kajakförvaring i Göteborg Paddling allmänt 1
Vill gärna ha tips på kajakförvaring utomhus.. Paddling allmänt 7
storfiskarn? Kajakförvaring i Nynäshamn Paddling allmänt 0
paddel Björn Kajakförvaring i Umeå Paddling allmänt 2
81nahoj Kajakplatsen på Hisingen Gbg? Paddling allmänt 1
Rune E Upphittad kolfiberpaddel i Gbg´s skärgård Paddling allmänt 14
Blade06 18-19/5 Multihelg - Paddlingshelg och Surfskidag i Gbg :-) Paddling allmänt 0
Katja71 Paddelsällkap kring Gbg? Paddling allmänt 2
Elessario Tips på Vilken gbg-klubb ska jag bli medlem i tycker du? Paddling allmänt 4
marie82jonsson Hyra havskajak GBG - tips!?! Paddling allmänt 1
srpp Rävholmsträffen nu till helgen (Gbg Södra 5-7 sep) Paddling allmänt 6
Jonik Tunn våtdräkt/tröja av surftyp i Gbg Paddling allmänt 6
North shore Kajkförenig i GBG? Paddling allmänt 2
srpp Rävholmsträffen nu till helgen (Gbg Södra 31/8-2/9) Paddling allmänt 5
Tordenvik Paddla Gbg-Halmstad Paddling allmänt 10
höjdrädd kajakförvarning i gbg? Paddling allmänt 0
Sofi123 Kajaka STHLM-GBG Paddling allmänt 24
Lason Kajakförvarig i gbg området ? Paddling allmänt 2
JohanPerLinder Missa inte Valöträffen 2-4:e Juli i Gbg området Paddling allmänt 0
pajaflow Kajaka i närheten av Gbg Paddling allmänt 3
Ällen Kanotbutiken i Gbg Paddling allmänt 1
bergjonas lokal i Gbg för kajakbygge Paddling allmänt 1

Liknande trådar