Kajakbugge och lokal

Kajakbygge och lokal

Jag har blivit lite sugen på att börja bygga en kajak i höst någon gång. Jag har tittat lite på Björn Thomassons kajaker och tänkt mig någon av dem. Som jag ser det så är det största problemet att hitta en lokal. Är det någon som känner till någon förening eller dylikt som sysslar med kajakbygge, eller alternativt var man kan hitta en lokal i Stockholmsområdet?
Jag är även tacksam för tipps av alla de slag så att jag om nu bygget blir av slipper göra tavlor.
tack på förhand
viktor

kajakbygge i lund

hejsan jag och en kompis ska till hösten påbörja ett kayak bygge i lund, vi har oxå fluktat lite på Björn Thomassons design. vi har en lokal, nåja det är väl kanske lite långt från stockholm till lund men om någon annan läser detta och är sugen på att vara med kan ni alltid höra av er......

Kajakbygge

Hej Victor

Kul att du funderar på att bygga någon mina kajaker. När det gäller "tavlor" behöver du inte vara orolig. Byggbeskrivningen har genom åren kompletterats med alla de tabbar och misstag jag hört talas om under sex års tät kontakt med byggare runt om i landet. Och skulle du mot förmodan uppfinna ett nytt originellt misstag så ska vi nog lösa även det. Hör av dig i så fall.

Björn

Kajakbygge i Lund

Hej Jakob

Har senast idag pratat med ett par lokallösa presumtiva byggare i Lundatrakten. Jag tipsar den om ditt inlägg när jag träffar dem igen.

F ö får ni gärna dra nytta av den geografiska närheten - testa kajak (jag har just nu en Nomad och en Kavat hemma), titta på detaljlösningar, prata kajak- och kajakbygge mm.

Björn

Kanot bygge i Lund

Jamen det var ju just det jag behövde! Jag har provat både Kavat och Nomad + diverse "plastkajaker" och funnit att Nomaden är mitt i krysset. Alltså bara att tillsätta lokal och egen arbetstid. Snälla, ge mig mer information! Jag bor i Malmö och har inga större problem att ta mig till Lund.

kayakbygge lund

hejsan allihopa trevligt att flera vill bygga, hör av er till mig på : w99jbh@eko.lth.se
om några dagar (söndag)drar jag nämligen till thailand i 7-8 veckor, men jag försöker kolla mail, tyvärr blir det nog inte direkt tid till att vara "aktiv" på diverse forum som man är med i, men som sagt sa så kollar jag mail......

/jakob

Vill också bygga i Stockholm

Hej! Jag har också tänkt bygga kajak under hösten/vintern. Jag har funderat på Björns Nomad eller Isfjord. Jag har ingen lokal, men eventuellt kan man starta studiecirkel och få hjälp av studiefrmjandet. Det skulle vara kul att slippa bygga ensam.

/Martin Olsson

Jo, visst vore det kul att slippa bygga ensam. Jag har funderat på bygga antingen en Najad eller en Isfjord. Det lutar nog mot en Najad. Studiecirkel låter som en bra idé. Menar du att man skulle kunna få hjälp med lokal av friluftsfrämjandet? I så fall låter det som en riktigt bra idé.

/byggsugen :)

Stockholmslokal

Jag skall kolla upp möjligheterna att få hjälp med lokal. Man kan ju alltid hävda att man "bevarar ett kulturarv" när man bygger båtar i trä - trots epoxy. Det är nog inte så noga :)

Det låter alldeles utmärkt!
Du får höra av dig om du får tag på någon lokal. Jag letar också för tillfället men har inte hittat nåt ännu.
:)

Kajak Bygge

Letar själv efter lokal att bygga i, men utan framgång.
Men är vi flera som är intresserade att bygga så kanske är det lättare att hitta, iden med studiefräjmandet låter bra. Är vi flera så kan vi få ett bättre pris på det dyraste som Epoxyn, och det är roligare att bygga med flera.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg