• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Kajak och naturliga behov??

Hej,

Så här i sommartid med långpaddlingar: Har någon ett fiffigt tips på hur man löser ekvationen= kissnödig + kajak + långt till land? Jag tycker det är sååå jobbigt att behöva panikpaddla över en fjärd i jakt på en ö alt. att lida av vätskebrist en hel dag för att slippa leta öar i tid och otid:).

Tacksam för tips!

Tack Per!

I den tyska nätbutiken har jag hittat "Svalbards-varianten" som jag letat efter. Jag visste väl att man kunde få svar på allt på Utsidan!

med rätt sällskap är det inga problem

Att som tjej kissa i/ur kajak är inte så stort problem som man kan tro. Antingen kan man ta hjälp av div. hjälpmedel som numera börjar finnas på marknaden. En annan lösning som jag/vi brukar rekommendera på våra turer är helt enkelt att man paddlar upp till en annan person, gärna en annan tjej och kanske någon man känner väl. Den andra personen lutar sig över och tar ett rejält tag om den "nödställdes" sittbrunn med båda händerna. Du själv öppnar ditt kapell, drar ner brallorna och sätter dig med fötterna på durken och rumpan utanför sittbrunnskanten (förslagsvis inte åt din kompis håll). Om du håller i kompisens sittbrunn och hon har ett ordentligt tag i din så är det inga problem. Detta fungerar naturligtvis bara om det är någorlunda lugnt vatten och förutsatt att du inte har alltför stora problem med att kissa när någon sitter två decimeter ifrån dig.

Det låter komplicerat och vingligt, men är förvånansvärt enkelt och praktiskt. Det är bara att prova.

Lycka till,
.patrik.
(har hjälpt till så jag vet att det funkar, fick dock lova på heder och samvete att inte vända mig om)

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg