Tänkte ta upp frågan igen då de tidigare trådarna kanske är lite out of date, har en oldschool tvåmanskajak med öppen mitt från 70-talet som funkar ok med hunden ( hon väger ca 10 kg ) men har tänkt att avancera till lite bättre och stabilare havskajak och där har jag noll koll, har prövat en aquilo men den kändes alltför simpel och billig i utförande, andra jag tittat på är point 65 men inte provsuttit med hunden.. hunden är van vid vatten då vi paddlar den gamla i nuläget samt SUP-bräda på sommaren på vilken hon ligger och snarkar i lugn och ro (med flytväst såklart då).
Alla tips är välkommna! läste om nån tjej som hade fått sin kajak ombyggd för hund, men det kanske finns enklare vägar då min hund inte är så stor. Kommer paddla kortare dagsturer i sthlm skärgård till att börja med.
Mvh Johan
Alla tips är välkommna! läste om nån tjej som hade fått sin kajak ombyggd för hund, men det kanske finns enklare vägar då min hund inte är så stor. Kommer paddla kortare dagsturer i sthlm skärgård till att börja med.
Mvh Johan