Kaffepanna

vilken funkar inte på spisen?

trangias eller varför inte bara kolla på närmaste second hand. Hör med äldre släktingar.

Jag kör också med en Trangiakopia från ÖB. Den är svart som natten och plasten på handtaget är borta. Plast brinner :)
http://www.facebook.com/photo.php?pid=3734038&l=6545ed6b28&id=606638033

Om du fyller år eller så kan du ju önska dig en kopparpanna. Det skall ju vara det bästa som finns säger de som kokat kaffe på eld sedan man uppfann elden.

Rostfritt stål ska det vara, koppar är för nostalgiker. Alu ger en bismak som vissa tycks gilla, HA funkar någolunda men än finns de inte i rätta storlekar.

Hade jag inte varit dömd till kommunist hade jag haft kvar min perfekta panna, istället ansåg den lite finare självutnämnda kommunistiska eliten att deras begär är andras lag att tillgodose. Framför egna behov...

Senast ändrad:
Såja, det blev en Trangia 1,4L, den bör ju funka i allafall......

Nu e bara frågan vilket kaffe man ska köra på, kommer o köra på Zoegas hela böner iallafall, snabbt o lätt o köpa i min närmaste affär o hyfsat sortiment att välja på..... Köpte förresten ett kaffe i min närmaste kaffehandel, det hette Buenao Vista o låg på 200 kr/kilot, köpte 250g uppdelat på 50/50 brygg o kokmalet. Har provat de bryggmalda o de va mildare än Gevalia e-brygg men med mycket mer arom o eftersmak....

Vi blir vel inte sams om hvad som er god kaffe, bruker å vri lite på gevaliareklamen:
Gevalia når du får uønsket besøk:)

Om Friele frokostkaffe finns i Sverige så er den bra efter min smak.

Mange dyrere som er bedre, men ikke mye bedre.

dsk

Vi blir vel inte sams om hvad som er god kaffe, bruker å vri lite på gevaliareklamen:
Gevalia når du får uønsket besøk:)

Om Friele frokostkaffe finns i Sverige så er den bra efter min smak.

Mange dyrere som er bedre, men ikke mye bedre.

dsk

Inget ont om gevalia, men deras mellanrost e verkligen "mellan" inget som sticker ut direkt....
Söker väl mest ett kaffe me mer arom och lite friskare karaktär, får se vad jag hittar.....

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg