Hej!
Några korta funderingar och råd från er...
Mellan 30 aug - 4 sept är vi i fjällen.
Planen är att ta oss (2 pers) till Kärkevagge och tillbaka. Jag har en del fjällvana men behöver veta lite om rutten. Detta är en högst preliminär plan
Jag har inte detaljstuderat fjällkartan ännu, därför är jag här och frågar lite korta råd. Däremot har jag hunnit kolla lite buss/tågtider.
Ungefär så här:
Anländer med flyg 30 augusti på kvällen, Kiruna.
Dag 2: Tåg från Kiruna stn till Låktatjåkka.
Sedan är tanken att det ska vandras till Kärkevagge, därifrån går rutten tillbaka till antingen Björkliden eller Abisko, beroende på tid.
Hemresa: 4 september, bussen mot Kiruna flygplats går kl 10.30 från Abisko.
Nån här som gått den rutten? Vad säger ni, är fyra vandringsdagar tillräckligt? Och vilken rutt tillbaka till Abisko (eller Björkliden) är att föredra?
Stort tack på förhand!
Några korta funderingar och råd från er...
Mellan 30 aug - 4 sept är vi i fjällen.
Planen är att ta oss (2 pers) till Kärkevagge och tillbaka. Jag har en del fjällvana men behöver veta lite om rutten. Detta är en högst preliminär plan
Jag har inte detaljstuderat fjällkartan ännu, därför är jag här och frågar lite korta råd. Däremot har jag hunnit kolla lite buss/tågtider.
Ungefär så här:
Anländer med flyg 30 augusti på kvällen, Kiruna.
Dag 2: Tåg från Kiruna stn till Låktatjåkka.
Sedan är tanken att det ska vandras till Kärkevagge, därifrån går rutten tillbaka till antingen Björkliden eller Abisko, beroende på tid.
Hemresa: 4 september, bussen mot Kiruna flygplats går kl 10.30 från Abisko.
Nån här som gått den rutten? Vad säger ni, är fyra vandringsdagar tillräckligt? Och vilken rutt tillbaka till Abisko (eller Björkliden) är att föredra?
Stort tack på förhand!