Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kängspecialisten
- Trådstartare OBD
- Start datum
Jag skulle vilja hålla med er...men det kan jag inte göra.
Jag kom in straxt efter påsk iår och skulle köpa kängor. Blir trevligt bemött och allt sånt, men
dom säger att dom är slut från tillverkarna (lundhags) och tar mitt namn och nummer. Men efter att ha väntat i mer än ett halvår och frågat flera gånger händer ingenting. så jag åkte till KGsport för att se ifall dom hade några inne...det hade inte heller dom, men hon som jobbar där tar upp mobilen och ringer lundhags.
Dom säger "jo men visst har vi dom inne, jag skickar dom nu", tre dar senare kommer jag in och köper dom och är allmänt nöjd.
Ni förstår nog vad jag menar...bra affär men bra service, men inte gör dom mycket för att sälja kängor...
Rek. KGsport desto mer.
Jag kom in straxt efter påsk iår och skulle köpa kängor. Blir trevligt bemött och allt sånt, men
dom säger att dom är slut från tillverkarna (lundhags) och tar mitt namn och nummer. Men efter att ha väntat i mer än ett halvår och frågat flera gånger händer ingenting. så jag åkte till KGsport för att se ifall dom hade några inne...det hade inte heller dom, men hon som jobbar där tar upp mobilen och ringer lundhags.
Dom säger "jo men visst har vi dom inne, jag skickar dom nu", tre dar senare kommer jag in och köper dom och är allmänt nöjd.
Ni förstår nog vad jag menar...bra affär men bra service, men inte gör dom mycket för att sälja kängor...
Rek. KGsport desto mer.
Jag skulle vilja hålla med er...men det kan jag inte göra.
Jag kom in straxt efter påsk iår och skulle köpa kängor. Blir trevligt bemött och allt sånt, men
dom säger att dom är slut från tillverkarna (lundhags) och tar mitt namn och nummer. Men efter att ha väntat i mer än ett halvår och frågat flera gånger händer ingenting. så jag åkte till KGsport för att se ifall dom hade några inne...det hade inte heller dom, men hon som jobbar där tar upp mobilen och ringer lundhags.
Dom säger "jo men visst har vi dom inne, jag skickar dom nu", tre dar senare kommer jag in och köper dom och är allmänt nöjd.
Ni förstår nog vad jag menar...bra affär men bra service, men inte gör dom mycket för att sälja kängor...
Rek. KGsport desto mer.
Collin: Möjligtvis klantade de sig i ditt fall. För mig har det dock funkat klockrent. Har köpt både kängor och skor hos dem, min flckvän har handlat hos dem och vi är då nöjda. Om det är kängor eller skor jag är ute efter besöker jag helt klart kängspecialisten innan jag går vidare till någon annan.
De är inte dyrare än någon annan, har ett mycket bra utbud, och jag har alltid fått förstklassig service från dem.
/T
En liten läderflik i min högra sko har rullat sig i hälen i en av mina nyinköpta Keen Buffalo II skor så att jag får skavsår. Försäljaren berättar att det inte är någon idé att ens försöka skicka tillbaks produkten. Det inte är något materialfel och dom därför troligen inte kommer godkänna reklameringen. Det föreslås helt seriöst att jag ska köra med silvertejp i mina skor som bara är 1 vecka gamla.
Mina Lundhags kan jag inte längre använda, det är som om dom har krympt och det gör ont som fan att ha på dom mer än 10 minuter. Jag fick fötterna mätta i butiken och lovordet att Lundhags nya generation av kängor inte krymper.
Dom står inte upp för produkterna dom säljer, garanti får man endast på helt klara fall av materialfel. Oförstående och ointresserad personal när det gäller annat än att sälja. En annan jag pratat med har samma erfarenheter så det kanske är deras policy, vad vet jag.
Undvik!
Mina Lundhags kan jag inte längre använda, det är som om dom har krympt och det gör ont som fan att ha på dom mer än 10 minuter. Jag fick fötterna mätta i butiken och lovordet att Lundhags nya generation av kängor inte krymper.
Dom står inte upp för produkterna dom säljer, garanti får man endast på helt klara fall av materialfel. Oförstående och ointresserad personal när det gäller annat än att sälja. En annan jag pratat med har samma erfarenheter så det kanske är deras policy, vad vet jag.
Undvik!
Konsumentköplagen
Hej,
Om du har möjlighet att gå tillbaka så skulle jag göra det. Konsumentköplagen säger att man har rätt att reklamera en produkt tre år efter inköp. De första sex månaderna har säljaren, i det här fallet Kängspecialisten, ansvaret för att bevisa att det inte är ett materialfel, alltså inte tillverkaren. Efter sex månader har du ansvaret för att bevisa materialfel. Du måste kunna styrka ditt inköp, förslagsvis med kvitto.
Reklamation innebär att du hävdar fel på varan. I detta fall har säljaren bevisbördan att visa att det inte är fel på varan. Säljaren har rätt att föreslå hur felet skall avhjälpas, alternativt ge dig en ny vara eller häva köpet.
Jag rekommenderar dig även att ta kontakt med din kommuns konsumetvägledare. Titta även på konsumentverkets hemsida.
Hälsningar,
Johan
En liten läderflik i min högra sko har rullat sig i hälen i en av mina nyinköpta Keen Buffalo II skor så att jag får skavsår. Försäljaren berättar att det inte är någon idé att ens försöka skicka tillbaks produkten. Det inte är något materialfel och dom därför troligen inte kommer godkänna reklameringen. Det föreslås helt seriöst att jag ska köra med silvertejp i mina skor som bara är 1 vecka gamla.
Mina Lundhags kan jag inte längre använda, det är som om dom har krympt och det gör ont som fan att ha på dom mer än 10 minuter. Jag fick fötterna mätta i butiken och lovordet att Lundhags nya generation av kängor inte krymper.
Dom står inte upp för produkterna dom säljer, garanti får man endast på helt klara fall av materialfel. Oförstående och ointresserad personal när det gäller annat än att sälja. En annan jag pratat med har samma erfarenheter så det kanske är deras policy, vad vet jag.
Undvik!
Hej,
Om du har möjlighet att gå tillbaka så skulle jag göra det. Konsumentköplagen säger att man har rätt att reklamera en produkt tre år efter inköp. De första sex månaderna har säljaren, i det här fallet Kängspecialisten, ansvaret för att bevisa att det inte är ett materialfel, alltså inte tillverkaren. Efter sex månader har du ansvaret för att bevisa materialfel. Du måste kunna styrka ditt inköp, förslagsvis med kvitto.
Reklamation innebär att du hävdar fel på varan. I detta fall har säljaren bevisbördan att visa att det inte är fel på varan. Säljaren har rätt att föreslå hur felet skall avhjälpas, alternativt ge dig en ny vara eller häva köpet.
Jag rekommenderar dig även att ta kontakt med din kommuns konsumetvägledare. Titta även på konsumentverkets hemsida.
Hälsningar,
Johan
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg