Årets tur på dom jämtlänska stigarna blev nådastöten för mina 12 år gamla trotjänare. Kängan som jag använt var Meindl Makalu (tror jag den heter), ett näst intill skottsäkert skydd bland sten, snö o is. Den har uppvikt gummiskydd över tådelen som förhindrade hack o skador från vassa stenar..tyvärr är den i dagens mått nog ganska tung. Jag har sökt med ljus o lyckta efter något liknande men lättare alternativ med bibehållen kvalitet och stabilitet men kan inte hitta något...så nu vänder jag mig till er...
Finns det något märke jag kan titta närmare på? Har funderat på meindl Island men är lite sugen på att prova något annat...ni får väldigt gärna ge förslag om ni vet några kängor som är lätta, stabila och fungerar både till vandring och toppturer...tilläggas ska att jag oftast håller mig högt ovan trädgränsen förutom vid själva tranportsträckan...
//Johan
Finns det något märke jag kan titta närmare på? Har funderat på meindl Island men är lite sugen på att prova något annat...ni får väldigt gärna ge förslag om ni vet några kängor som är lätta, stabila och fungerar både till vandring och toppturer...tilläggas ska att jag oftast håller mig högt ovan trädgränsen förutom vid själva tranportsträckan...
//Johan