Justerbara budgetstavar i aluminium

Jag söker efter ett par acceptabla justerbara gångstavar i aluminium till ett pris på omkring tvåhundra kronor. Jag köper stavarna för att:
  1. Avlasta ett skadat ben något
  2. Testa på stavkonceptet
  3. Ha möjlighet att rigga upp en Jerven fjällduk som vindskydd

Den ihopfällda längden har inte jättestor betydelse för detta inköp. Det gör inte heller något om stavarna måste spännas åt inför eller efter varje utfärd på 1-3 mil på låglandsled.

Har någon erfarenhet av:

Finns det fler alternativ i den här prisklassen?

Senast ändrad:
Tack för tipsen! Jag var inte sedan tidigare bekant med Field and Trek, men jag sneglade faktiskt på Karrimors vikbara cellplastunderlag (http://www.fieldandtrek.com/karrimor-folding-sleep-mat-782058?colcode=78205816) för någon dag sedan så det här var ursäkten jag behövde för att lägga en beställning på en sådan, de av Nicko länkade stavarna och på tre storlekar av Nalgene-klonerna.

De som har erfarenhet av alu-stavar i just den här prisklassen får gärna fortsätta dela med sig av sina erfarenheter.

Köpt ett par billiga och rätt lätta på www.decathlon.se för några år sen. Mer hållbara än mina i kolfiber som pajade efter första säsongen.

Finns att köpa på nätet också om man inte har vägarna förbi

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg