Jotunheimen

Hejsan!

Vi tänker bila upp via Oslo, Lillehammar och Lom för att sedan tälta några dagar. Någon som har erfarenhet av denna sträckan med campingplatser osv. Vi ska vandra kring Galdhöpiggen och ev. Besseggen några dagar. Är det en bra ide att tälta i Lom?

Därefter kör vi nog mot Sogndal, Geilo och Hemsedal och söderut. Någon som har bra tips på var man kan stanna och tälta och kanske uppleva någon häftig vandring på "hemvägen"

Är det något som man "bör tänka på" när man bilar i Norge?

Mvh Johan

Kan tyvärr inte ge några tipps på vandring eller tältplatser, men i Norge har dom en otrolig förkälek för hastighetskamror och deras hastighets skyltning känns ofta lite otydlig ..
Så det kan vara en sak att tänka på.

Daniel

Bompengar erläggs på diverse ställen. Färjor kostar väl också pengar. Det tar mycket längre tid att åka lika lång sträcka i Norge som i Sverige - tänk på det när ni planerar. Har ni bråttom - åk i Sverige.

Hytter tyckte jag annars var fint att sova i. Inte särskilt dyrt heller. Tälta vet jag inget om i Norge.

de andra två har helt ratt i kamror och bompengar.
mitt råd ar kanskje lite overdrivet men dock en hel del sanning. har du møjlighet så ta en jeep. speciellt om du reser på våren. det ar många grusvagar som blir fixade forst en stund ut på sommaren. riksvag 7 (geilo oslo bla) ar en enda tragisk historia. de varnar for gupp och svangar men skulle nastan ha varnat for rak fin vag istallet.

om du tar besseggen så ta en extra dag til surtningsuie(reservasjon for stavfel). gå upp langs med kammen och ned i dalen. rekomenderas starkt!!

robert

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
trekker44 Jotunheimen Trekking 0
Robkar Jotunheimen glaciärvandring/klättring Trekking 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg