• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Joggingkompis, Uppsala

Jag skulle vilja ha sällskap på mina joggingturer, framför allt långpassen. Springer dryga milen då ( ca en mil på en timme.).

Jag hänger gärna på. Var springer/bor du någonstans? Själv brukar jag hålla till i Hågadalen-Nåsten, eller Kungshamn-Morga för lite mer backar och en cykeltur på köpet.

Jag brukar mest hålla till i Röbo/Gamla Uppsala eller på andra sidan bärbyleden bakom luthagen/librobäck (utgår från Svartbäcken). Har mest sprungit flackt. Men Hågadalen är inte alltför långt för mig.

Jag kan ta mig bort till Röbo också. Inga problem. Vi får väl alternera eller nått. Vad är det för underlag förresten? Jag gillar inte för mycket asfalt...det är därför jag brukar köra den *långa* grusvägen som går förbi Kvarnbo och Håga. Den är helt platt också, så man får jämnt tempo.

Har du något speciellt schema du följer? Annars är väl långpass smidigast på helgerna.

Jag följer inget schema utan försöker variera träningen efter eget initiativ.
Jag försöker också undvika asfalt men ofta blir nog runt hälften av sträckan på asfalt för att slippa springa flera varv på samma ställe. Men det finns en hel del grusväg även där jag springer.

Långpassen är helt klart bäst att förlägga till helgerna. Denna helg är jag upptagen men vad sägs om ett pass nästa helg? Eller på någon vardagskväll också för all del, nu blir det ju mörkt så sent.

Tips

Vill bara tipsa om att det finns eller fanns ett litet gäng löpare som springer 15 km med utgångspunkt från Friskis och Svettis Ekeby. Dom startar 10:00 på söndagar och springer rundan på mellan 1:15-1:30 beroende på vilka som är med. Trevligt gäng, men det var ett tag sen jag var med på dessa rundor.

Ok, då kör vi nästa helg! Lör. eller sön.? För mig spelar det inte så stor roll. Helst inte jättetidigt bara, typ före 9.

Jag kan spana efter Ekeby-gänget den här helgen. Fast jag tycker inte man ser lika många som är ute och springer nu på sommaren, som tidigare på våren då det kryllar av joggare :) Men just runt Flogsta kan det ju vara relaterat till studentantalet.

(15 km är lite på gränsen också. Jag behöver förmodligen träna några veckor för att springa det någorlunda komfortabelt.)

Söndag passar mig bättre än lördag. Är inte helt förtjust i morgnar så kl 11 skulle passa mig bra. Jag kan tänka mig att cykla bort till Håga men vet inte exakt var stället du brukar springa på ligger så du måste säga en plats dit jag ska cykla.

Vi kan säga Friskis och Svettis Ekeby, där kan man parkera cykeln och så. Söndag kl 11. Antingen går det att starta direkt utanför och bara köra grusväg fram och tillbaka, eller så kan man variera sig lite med skogsstig för att inte få exakt samma väg.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg