Jönköping

Har hört rykten om att det klättras i Bunn utanför J-köping. Eftersom jag brukar hålla till i trakten så undrar jag var klippan ligger. Skulle också va intresserad av andra klätterställen i J-köping med omnejd, Kan någon komma med lite tips vore jag tacksam............

Jönköpingsklättring

Hej,
Jag har aldrig klättrat i Bunn, men vet en del andra ställen i trakten; Vattenledningsparken, Tolarp ovanför Hisingstorp, Bankerydsklippan, Grännaberget och granitklippan bredvid Taberg. För telefonnummer så att du kan få mer info, så kan du kolla på Jönköpings Klätterklubbs hemsida. Prata med Nisse (allas vår "guru") eller Jenny (ordf.).

Tjabus!

Bunn,,,intressant,,
Tolarp tycker jag är ganska trevligt,,lätt att ta sig dit oxå. Granitklippan i Taberg är väl inte så hemskt jättekul kanske men visst, den funkar.Ganska skitig klippa dock. Men om nån vet något om Bunn så vore jag oxå väldigt tacksam.

Bunn jodå...

Jag bor i bunn och klättrar en hel del i trakterna. Jag vet väl 4-6 klippor som kan vara värda att besöka i innom en halvmils radie. De som är lättast att hitta till är efter vägen mellan Ölmstad och Bunn. Det fins två klippor efter vägen, den närmast Ölmstad är bitvis lös, jag tror att den närmast Bunn är bättre men jag har inte hunnit testa i sommar. OBS!!! det häckar korp på klippan så vår och försommar är olämpligt att klätra där. Jag har mest varit vid Rupphult upp till ca 30 m högt med trevlig klättring och fin utsikt över sjön ruppen.

Ska ni till trakterna så skicka ett e-mail så kan vi ses.

/Ubbe

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg