En näst intill oerfaren cyklist som jag skall försöka mig på 175km landsväg på en Hybrid! Den enda längre turen jag tidigare gjort låg på 55km, vilken jag klarade på 2h30min. Jag tror mig kunna hålla en snitthastighet på 20km/h vilket ger en totaltid på cirka 9h plus pauser! Starten går runt 04:00 ifall det händer något oväntat på vägen! Jag kommer åka längsmed E4:an hela vägen, dock ej på den då det är förbjudet.
Cykeln jag använder mig av är en Nishiki xc3. Släta däck, men med framdämpare vilken är ställbar men ej låsbar!
Vad gäller mat så har jag ingen aning om vad jag ska äta, jag vill helst inte ha med mig något form av kök då det tar både tid och vikt.
Utrustningen jag kommer att använda mig av:
-Pannlampa
-Cykellysen fram/bak
-Ryggsäck med Camelbak
-Cykelbyxor
-Fleecetröja
-Vind/vattentät jacka
-Regnbyxor
-Extra slang
-Pump
-Funktionströja
-Löparskor
-Hjälm
-Mössa
-Glasögon
-Telefon
-Plånbok
-Handskar
-Mat
Kan man klara sig på endast energybars om man äter en ordentlig frukost? Finns det något i min utrustning jag bör komplettera? Finns det något i min utrustning som jag bör ta bort eller något som jag behöver byta?
Alla svar mottages tacksamt, även grundliga saker då jag inte är en erfaren cyklist!
Cykeln jag använder mig av är en Nishiki xc3. Släta däck, men med framdämpare vilken är ställbar men ej låsbar!
Vad gäller mat så har jag ingen aning om vad jag ska äta, jag vill helst inte ha med mig något form av kök då det tar både tid och vikt.
Utrustningen jag kommer att använda mig av:
-Pannlampa
-Cykellysen fram/bak
-Ryggsäck med Camelbak
-Cykelbyxor
-Fleecetröja
-Vind/vattentät jacka
-Regnbyxor
-Extra slang
-Pump
-Funktionströja
-Löparskor
-Hjälm
-Mössa
-Glasögon
-Telefon
-Plånbok
-Handskar
-Mat
Kan man klara sig på endast energybars om man äter en ordentlig frukost? Finns det något i min utrustning jag bör komplettera? Finns det något i min utrustning som jag bör ta bort eller något som jag behöver byta?
Alla svar mottages tacksamt, även grundliga saker då jag inte är en erfaren cyklist!