Gjorde min första fjällvandring i höstas, och insåg att norra Sverige har väldigt mycket att bjuda på. Besökte både Storulvån och Sylarnas fjällstationer, och blev så inspirerad att jag täker söka jobb på fjällstation i sommar. För även ett serverings eller städjobb skulle ge några dagar ledigt ibland för att utforska omgivningen.. Jag har ju tjugofyra år av fjällbrist att ta igen..
Frågan är var jag ska jobba? Vilken station ligger allra finast till, jag har ju bara sett Sylarna, och naturligtvis lockar det att försöka ta sig ännu längre norrut..
Tänker söka hos flera, skulle bara vilja få lite rekomendationer om vilka jag skall rikta in mig på, eftersom jag än så länge är helt grön när det gäller fjällmiljö.
MVH
Zindy
Frågan är var jag ska jobba? Vilken station ligger allra finast till, jag har ju bara sett Sylarna, och naturligtvis lockar det att försöka ta sig ännu längre norrut..
Tänker söka hos flera, skulle bara vilja få lite rekomendationer om vilka jag skall rikta in mig på, eftersom jag än så länge är helt grön när det gäller fjällmiljö.
MVH
Zindy