jetBoil

hejsan,jag har funderat på att köpa en jetBoil-vatten kokare.
är det någon som har någon erfarenhet an dessa så säg gärna till.
Jag vill inte gärna göra ett dåligt köp!
tack i förskott!
 
bra eller dåligt "vattenkokare"?

Har haft min "vattenkokare" i ca 5mån och den är utmärkt att värma vatten går snabbt. Se även vad andra tycker om den här på utsidan: http://www.utsidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=2023

Den har fått ett nytt värmeskydd i neopren där man kan ha sina bestik fastsatta under transport.
Har dock inte märkt att den skulle sitta ihop dåligt mellan brännaren och kastrullen, som en del har anmärkt på.


Kläm på den någon stans och kolla även in andra märken typ MSR om du vill ha en större variant.

dyr men man köper det man vill ha ler.

go strong helper
 
Kaffe!

Har en Jetboil med pressofunktion och använder den nästan uteslutande som just kaffekokare. Har kokat upp vatten till Reals turmat i den några gånger också, vilket den givetvis fungerar utmärkt till. Men till "riktig" matlagning använder jag hellre ett annat kök med kastrull. Självklart lagar jag inte mat i Jetboilern eftersom det skulle ge bismak åt kaffet :)

Har funderat på att köpa en "Jetboil-kastrull" men tvekar lite då jag tycker den är något dyr.
 
Jag har haft den sedan i slutet av sommaren och har använt den ett antal gånger sedan dess ... framför allt för att koka upp vatten. Väldigt smidig för det ändamålet och snabbt går det .... mycket nöjd så långt. Jag kommer dock inte att använda den till annat än vattenkok och kaffekok.

Någon påpekade att fastsättningen mellan kokkärl och brännare inte fungerat tillfredsställande .. och detsamma råkade jag ut för. De fästs men en slags bajonettfattning där de utstansade hålen var för små och behövde filas upp innan det fungerade. En mycket lätt, och ganska snabb åtgärd med en fil men trist att det inte fungerar bättre till det priset (nu ska jag i ärlighetens namn säga att jag köpte den till ett kraftigt reducerat pris i samband med att addnatures nya butik öppnade)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar