• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

JAVA?

Fick problem med webläsare och MSN idag. Går segt som attan att surfa ( Mozilla Firefox ) och MSN kan jag inte logga in på....

Om jag avaktiverar JAVA och JAVA-script i Verktyg - Inställningnar funkar det att surfa men MSN funkar inte. När jag felsöker MSN får jag upp att "Orsaken kan vara felaktiga proxy- eller brandväggsinställningar" Har inte petat i dom innan felet (eller efter för den delen) uppstod dock...

Försökte uppdatera JAVA men hade senaste... :(

Någon?
 
Du har inte råkat surfa förbi nån Java applet som gör lite mer än de bör..? Skulle ta mig en grundlig undersökning av min dators hälsostatus om jag vore du.
 
Kolla vilka program som har tillgång till Internet i din brandvägg. Finns systemapplikationer som måste ha tillgång till Internet för att vissa program ska funka.

Även möjligt att flera program använder samma port.

Lycka Till!

//Gustav\\
 
Keras2006; sa:
Kolla vilka program som har tillgång till Internet i din brandvägg. Finns systemapplikationer som måste ha tillgång till Internet för att vissa program ska funka.

Även möjligt att flera program använder samma port.

Lycka Till!

//Gustav\\

Hur kollar jag om nån systemapplikation av sig själv har tappat tillgången till internet då? För jag har då inte petat i nåt iaf...

Och hur kollar jag om flera program använder samma port? Om det är så, hur gör jag då?
 
Är säkert inte din brandvägg som är felet, men prova att tilldela anslutningsrättigheter på nytt i din brandvägg.

Testa även att ominstallera MSN. Det är bara att prova en massa.

//Gustav\\
 
Keras2006; sa:
Är säkert inte din brandvägg som är felet, men prova att tilldela anslutningsrättigheter på nytt i din brandvägg.

Testa även att ominstallera MSN. Det är bara att prova en massa.

//Gustav\\

OK, tack för det tipset. Fast eftersom det både är Mozilla och msn som kajkar känns det som att det är nåt annat som felar...
 
Kan ju förlänga den här datorsupporttråden med ett problem som jag dragits med en tid.

När jag surfar på min kontorsdator får jag ofta problem med att gå vidare med länkar.
Jag får:

HTTP 404 Hittades inte.

Få även nåt närbesläktat felmeddelande. Men ibland funkar samma länk en halv minut senare, utan omstart av IE. Ofta brukar jag dock stänga IE och öppna igen, vilket hjälper i någon mån inbillar jag mig.

Har Panda i nätverket och på klienterna.