va ute idag åxå och letade is. det är lite dåligt med den varan ännu, men jag hittade lite grann i alla fall, på vass och på träd och stenar. när jag skulle vända om tänkte jag att jag tar INTE innervägen där det är is. men dum som man är så gjorde jag det och tog innervägen i alla fall, där det är is. det blev skitjobbigt! isen var för tjock för att slå paddeln igenom och den va för klen för att bära kajaken med mej i. jag kom max en meter i taget för varje tag med isyxorna, upp på isen, isen spricker den åt alla håll och sjunker långsamt men bara en liten bit så vattnet kommer bakifrån upp på isen, men inte så mycket vatten så man flyter utan bara lite. isyxorna slog jag naturligtvis igenom isen varje gång så dom fastnade när jag skulle ha loss dom. jag borde ha paddlat tillbax på utsidan. jag kom till slut fram till paddlingsbart vatten igen, men satans va tungt det va. lite tjockare is å sen nån lämplig valla i botten kanske vore bra??
ps. har jag skrivit att jag har en sjukt trevlig vinterkajak : ) den är verkligen inte dum alls.