Jam2 - vart?

Har man slutat sälja GoLite Jam2:an eller har den ersatts av ny modell? Hittar den varken på naturkompaniet, getout eller addnature som haft dem tidigare?

// Jocke

Har man slutat sälja GoLite Jam2:an eller har den ersatts av ny modell? Hittar den varken på naturkompaniet, getout eller addnature som haft dem tidigare?

// Jocke

De har väl sålt slut på sin tilldelning, får man hoppas! Det var ju Golites första riktiga försök i Europa, så det är inte omöjligt att man faktiskt sålde ut säsongens skörd.

Sportkompaniet på Kungsgatan har haft den i butiken - slå en signal till dem.

(Men du... det är väl inte dags för ny rygga igen?)

Golite har börjat sälja en ny variant av Jam2, som tydligen ska vara lite mer vadderad i ryggen och höftbältet (om jag inte minns fel, läst på backpackinglights forum) vilket kommer inntebära att säcken blir aningen tyngre.

De svenska butikerna har väl helt enkelt sålt slut på den gamla modellen och väntar på att få in den nya?

Varnig!

Efter min tur på Kungsleden med säcken, varnar jag för att sömmarna kan gå upp, jag orkade inte klaga innan garantin gick ut, men två sömmar har gått sönder, ett fäste för tältet på utsidan har gått och yxkroken, dock tror jagg aalltddrig att jag kommer fästa en yxa på min säck.

Nej jag vill istället köpa en Pinacle som är ca 75L då hoppas jag få tältet i säcken, annars var jag mycket nöjd med min Golite Jam2, min första riktigt lätta säck.
Jag tyckte det var lätt att packa den rätt.
Kanske skölle vilja ha ett större fack på fronten, där tältet skulle få plats, men då blir ryggan extra tunt i baken, förstås.

Efter min tur på Kungsleden med säcken, varnar jag för att sömmarna kan gå upp, jag orkade inte klaga innan garantin gick ut, men två sömmar har gått sönder, ett fäste för tältet på utsidan har gått och yxkroken, dock tror jagg aalltddrig att jag kommer fästa en yxa på min säck.

Nej jag vill istället köpa en Pinacle som är ca 75L då hoppas jag få tältet i säcken, annars var jag mycket nöjd med min Golite Jam2, min första riktigt lätta säck.
Jag tyckte det var lätt att packa den rätt.
Kanske skölle vilja ha ett större fack på fronten, där tältet skulle få plats, men då blir ryggan extra tunt i baken, förstås.

Alternativet är annars att du skaffar en W's Pinnacle som jag har gjort. Ligger på 60liter och där får jag, i alla fall, plats med mitt tält.
//Peter

Gick säcken sönder efter en tur på Kungsleden!?

Ja två sömmar sprack, men jag skulle ha kunnat av misstag stått på remmen när jag lyft ryggsäcken och på så sätt utsatt den för extrem våld, det vet jag inte, men jag vill köpa en större säck, det finns ju varningar att inte ha saker utan på säcken, min egen är när jag tappade mitt liggunderlag i fjällen, det var inte kul, men lärorikt att alltid se till att de sitter fast med en karbinhake.

Ja den "nya" versionen av Jam2:an är betydligt tyngre.. 753 gram... de måste ha stoppat i en hel del mer vaddering. Tyckte den förra funkade bra som den var.

Ja, vi får se vad det blir, har inte bestämt mig ännu. Kanske köper ett par och testar ;)

// Jocke

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg