Jakt med kamera

Goddag alla.

Sitter såhär i mellandagarna och funderar på vad som ska göras under 2007. En sak jag skulle vilja göra är att åka och spana lite djur. Det kan vara björn vid sånfjället, myskoxarna eller sarekälgar till rävar och lo. I stort sett alla vilda djur. Räknar inte norska får dit ;)

Så nu vill jag ha tips på fler bra områden där man kan spana djur, gärna i närheten till fjäll. Idealturen skulle vara olika läger i gränslandet mellan kalfjäll och skog och allra helst lite bra fiske också.

Om vi har några djurspanare så får nu gärna tipsa om plats, djur man kan finna där och bästa årstid att åka dit (dock inte vinter, ännu)

Får även önska alla en god fortsättning och hopp om ett skönt 2007.

// Emanuel
 
i tarradalen

har jag smugit på älg i skogen flera gånger. En fin 'gränstrakt' mellan skog o högfjäll! utmärkt fiske finns också, tex i tarraure. Lo har siktats vid såmmarlappa och vid njunjes syns falken ofta. Björn bor också i skogen. Ett bra spanställe är 'hyllan', hilldo, ovanför tarrekaisestugorna.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
grodanbolle Regional jakt på Varg och Järv. Vilda djur 15
Partys Jakt... Vilda djur 24
avslutat080903 Webb-kamera adress till häckande örnar? Vilda djur 3

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg