• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Jag har semester v 32-33 :-)

Alltså slipper ni mej de veckorna!

Å andra sidan, så har jag tänkt utforska mälaröarna lite mer under semestern. Kanske böka sej in till Uppsala?..
På Ekerös bokhandel säljer dom ett litet särtryck av "Gröna kartan" eller vad det nu var. En perfekt karta för den som vill få överblick över hela mälarö-området på ett par A-4 blad!

Nu till saken:
Det vimlar av kajakister i Mälar'n. Men, inga av dessa tycks skriva på dessa sidor. Det är bara Västkust'n å Sthlms skärgård å andra "exotiska vatten" som gäller, tycks det som...
:)
Nåt annat det vimlar av, är småöar och "skärgårdshällar". I Mälar'n alltså!
(Hade jag bott på saltsjö-sidan av slussen så hade jag nog hållt mej där och inte envisats med Mälar'n.)

Min bekantskapskrets består huvudsakligen av fölk mä aquafobi! :)
Nu gör det inte mej så himskans mycket, då jag gillar att reda mej på egen hand.
Bekanta säger:
"Äh, tälta ensam? Jag skulle få lappsjuka direkt!! Hur står du ut??"
"Går utmärkt!" Svarar jag och får oförstående blickar från "Solo-foberna".
:)
Men, visst vore det sjysst att "socialpaddla" nån gång emellanåt också!

Strmbrg,

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg