Hej!
Jag provar starta en tråd här i hopp om lite tips och trix gällande min vandring som jag tänkte påbörja redan nu i slutet på veckan.
Jag har tänkt gå Jämtlandstriangeln fast lite omgjord, vägen ser ut såhär:
Storulvån-Gåsen-Helags-Sylarna-Storulvån, såg en annan tipsat om att gå såhär om man inte ska bo i stugor och tycker denna väg ser extremt fin ut. . Jag ska tälta längst hela vägen och bära all mat åt mig och min vovve, en Bichon Havanais grabb som heter Asterix.
Planen är att gå 1-1.5mil per dag i 7 dagar, kommer ta det lugnt då det är vovvens första fjällvandring, annars går vi långa promenader varje dag.
Här är en mer detaljerad karta: https://www.hitta.se/kartan?s=86de7a1d
Jag är inte helt ny på att vandra, jag gick Abisko - Nikkaluokta förra året men då gick jag med mitt ex, så detta blir min första gång själv (förutom hunden då). Förra året blev vikten på ryggsäcken kring 25kg (hobby fotograf så har foto utrustning) och det gick bra, kommer bli mindre denna gång då jag inskaffat lite lättare utrustning.
Dåså! Det var lite info om mig och så, nu till frågorna.
- Ni som är erfarna av denna väg och detta fjäll och kanske även har hund, hur är underlaget mestadels?
- Är leden nybörjare vänliga?
- Bör jag ha skor till hunden? (han bär ej klövjeväska)
- Är det många ställen man behöver vada på? (Detta är jag lite nervös över då jag nu också har hunden.)
- Finns det någon mobiltäckning alls? (Telia)
- Nånting annat att tänka på längst denna sträcka?
Så! Vi börjar med dessa frågor och se om jag kommer på några fler.
Tack på förhand för er hjälp och era tips!
Med Vänliga Hälsningar, Markus & Asterix
Jag provar starta en tråd här i hopp om lite tips och trix gällande min vandring som jag tänkte påbörja redan nu i slutet på veckan.
Jag har tänkt gå Jämtlandstriangeln fast lite omgjord, vägen ser ut såhär:
Storulvån-Gåsen-Helags-Sylarna-Storulvån, såg en annan tipsat om att gå såhär om man inte ska bo i stugor och tycker denna väg ser extremt fin ut. . Jag ska tälta längst hela vägen och bära all mat åt mig och min vovve, en Bichon Havanais grabb som heter Asterix.
Planen är att gå 1-1.5mil per dag i 7 dagar, kommer ta det lugnt då det är vovvens första fjällvandring, annars går vi långa promenader varje dag.
Här är en mer detaljerad karta: https://www.hitta.se/kartan?s=86de7a1d
Jag är inte helt ny på att vandra, jag gick Abisko - Nikkaluokta förra året men då gick jag med mitt ex, så detta blir min första gång själv (förutom hunden då). Förra året blev vikten på ryggsäcken kring 25kg (hobby fotograf så har foto utrustning) och det gick bra, kommer bli mindre denna gång då jag inskaffat lite lättare utrustning.
Dåså! Det var lite info om mig och så, nu till frågorna.
- Ni som är erfarna av denna väg och detta fjäll och kanske även har hund, hur är underlaget mestadels?
- Är leden nybörjare vänliga?
- Bör jag ha skor till hunden? (han bär ej klövjeväska)
- Är det många ställen man behöver vada på? (Detta är jag lite nervös över då jag nu också har hunden.)
- Finns det någon mobiltäckning alls? (Telia)
- Nånting annat att tänka på längst denna sträcka?
Så! Vi börjar med dessa frågor och se om jag kommer på några fler.
Tack på förhand för er hjälp och era tips!
Med Vänliga Hälsningar, Markus & Asterix