Funderar på fjälltur mellan mina kontintentala äventyr, slutet av juli. Efter c:a 18 Norge-resor kunde det vara dags med lite Sverige. Har bara gått Arjeplogsfjällen 1998 (5 dagar av en 14 dagar lång tur) och Jämtland 1997 (7 dagar av en 9 dagarstur). På den senare turen hade jag fotproblem och valde stugor, nu handlar det naturligtvis om tält. Jag tänkte börja i Enafors, gå över Snasahögarna, sen en sväng in Norge (skulle gärna tälta vid Syltjørna om det går), och ut igen mot Helags eller Sylstationen
Sen vill jag kanske få med en snutt av Gråsjöfjällen, möjligen även Bunnerfjällen. Kartan visar stigar förbi Vålåsjön eller Gråsjön, vilket reser ett par frågor om framkomlighet. Är det problem att korsa bäckar och älvar? Och hu är det med framkomligheten den sista sträckan ned mot Vålåstugan, besvärlig vegetation, där?
Alternativ Hulkedurre (stig, omarkerad) eller Härjångsdalen, bekant från tidigare.
Bunnerfjällen?: Stjäntja- Östra Bunnerskalet, svårigheter där? Lämplig väg ut?
Alt, Tjallingdalen, där jag tror att det finns djurstigar i den nedre delen. Kartan visar också omarkerad stig söder om Tjallingklumpen,
Nog med frågor för tillfället.
Sen vill jag kanske få med en snutt av Gråsjöfjällen, möjligen även Bunnerfjällen. Kartan visar stigar förbi Vålåsjön eller Gråsjön, vilket reser ett par frågor om framkomlighet. Är det problem att korsa bäckar och älvar? Och hu är det med framkomligheten den sista sträckan ned mot Vålåstugan, besvärlig vegetation, där?
Alternativ Hulkedurre (stig, omarkerad) eller Härjångsdalen, bekant från tidigare.
Bunnerfjällen?: Stjäntja- Östra Bunnerskalet, svårigheter där? Lämplig väg ut?
Alt, Tjallingdalen, där jag tror att det finns djurstigar i den nedre delen. Kartan visar också omarkerad stig söder om Tjallingklumpen,
Nog med frågor för tillfället.