Jacka med hår på bröstet

Re: Re: Diplomatstilen

Nordesjo; sa:
Men åter till ämnet: en Diplomat är väl inget redigt friluftsplagg? Midjekort och utan huva...

På Trailspace http://www.trailspace.com/gear/review/00004016 står det "Nice jacket for those who aren't into climbing mountains. This jacket is nice for layering under your Gore-Tex jacket or wear it alone in the city. The problems with this jacket are dry-clean only...".

(Kostar för övrigt (i medium etc) knappa 1500:- från Altrec. http://www.altrec.com/shop/detail/14106/?cjgate och Backcountrystore http://www.backcountrystore.com/store/ARC0010.html )

Arc`Teryx kallar jackan rätt och slätt för en softshell, dvs funkar till det mesta utom till det jäkligaste av väder (regn, hård blåst etc). Så nog är det ett friluftsplagg allt. Jag menar, om Malindo och Rasken klär sig i vadmal av typen Kronan-58 och samiskinspirerade koftor bör ju den här vara rena underverket i jämförelse.

/ G

malindo; sa:
harrijisses man: med den blusen, mustasch OCH Rolles läderbraller... samt rännandes kâta in och kâta ut! Var skall detta sluta??
Jag behöver en lappkniv och en kåsa i vril också, för att bli representativ så ingens fördomar kommer på skam. Avvaktar bara det ökade inflödet av intäkter som kommer så fort vår projektleiter grunnat klart. Ersättning för omkostnader för intäkternas förvärvande måste väl godkännas, då det handlar om promotion och representation?

Raskesven- som ber om överseende för den lilla trådurspårningen.

Kan du sjunga också? Du skulle ju kunna konkurrera med Roger Pontare vad det lider! Gossar, vi satsar högre och utmanar självaste Bert i Skara, ska vi säga på Melodifestivalen nästa år?

- Ähum, så välkomnar vi nästa artist, den excentriske kåtagubben, tillika sex och samlevnadsrådgivaren, nationalekonomen och kaminbyggarkungen: Raskesven som ska framföra den egenskrivna låten En styv mittpinne! En stor applåd!

/ G

Re: Huh?

BAX; sa:
Vad hände med huggarblusen??

Nä, köp vadmal från Harrys arbetskläder i Kinna, sy sen upp en riktig jacka enligt dina önskemål.

/BAX

Du menar vid lillasjö? Ska hämta byxor där i veckan!

Huggarblusen e ju ett grymt frilufsplagg har jag fått lära mig av er på utsidan, håller ödmjukt med!

Re: Re: Re: Diplomatstilen

tigertamjaren; sa:
Jag menar, om Malindo och Rasken klär sig i vadmal av typen Kronan-58 och samiskinspirerade koftor bör ju den här vara rena underverket i jämförelse.

Så kan det vara...
Men frågan är om den duger för vår fallskärmsjägare. Den är ju snarare skuren för stad än för vildmark.

Hupp, JAG är fallskärmsjägare och den skulle f_nimej duga för mig! Å andra sidan bor ju jag i Hufvudstaden varför en viss socio-kulturell skillnad i fråga om preferenser kan föreligga. Och eventuellt i behov. Okej då.

Inte sura över påhoppet nu Putte!

/ G

Re: Re: Re: Diplomatstilen

tigertamjaren; sa:
Arc`Teryx kallar jackan rätt och slätt för en softshell, dvs funkar till det mesta utom till det jäkligaste av väder (regn, hård blåst etc). Så nog är det ett friluftsplagg allt. Jag menar, om Malindo och Rasken klär sig i vadmal av typen Kronan-58 och samiskinspirerade koftor bör ju den här vara rena underverket i jämförelse.

/ G

Stopp! Var finnas belägg för att undertecknad bär vadmal? Vi betacka oss fór vilseledande argumentationsteknik!

Min enda konnektion till detta klassiska material - och just i miltärens alltemotstândeliga variant - är just de 10 màn. som nämda M/58an hängde orörd i skâpet, samt att jag tycker att det vore ett bra alternativ till Puttes Jacka med hàr pà bröstet.

Vidare: vore faktiskt ett otroligt PR-lyft att se Rasken sjungades "Med en styv mittpinne" i melodifestivalen : varför inte inifràn sjálva kâtan samt med lappkniven dinglandes i därför avsedd slida?

Mvh / Mats
[Ändrat av malindo 2004-02-25 kl 14:16]

Re: Re: Re: Re: Diplomatstilen

malindo; sa:
Stopp! Var finnas belägg för att undertecknad bär vadmal? Vi betacka oss fór vilseledande argumentationsteknik!

Min enda konnektion till detta klassiska material - och just i miltärens alltemotstândeliga variant - är just de 10 màn. som nämda M/58an hängde orörd i skâpet, samt att jag tycker att det vore ett bra alternativ till Puttes Jacka med hàr pà bröstet.

Vidare: vore faktiskt ett otroligt PR-lyft att se Rasken sjungades "Med en styv mittpinne" i melodifestivalen : varför inte inifràn sjálva kâtan samt med lappkniven dinglandes i därför avsedd slida?

Mvh / Mats
[Ändrat av malindo 2004-02-25 kl 14:16]
Vadmal är ett idag kraftigt underskattat material som lite i skymundan åter börjar göra entré, med hjälp av passform och design som är mer tilltalande än Kronans modell 58.

Eftersom jag är en lugn och sansad person, med typiskt drag av nordiskt lite reseverat sinnelag, tror jag att vistelsen bland mer lössläppt spanskt temperament gör malindo mest lämplig att fatta pinnen och stämma upp i sång;-)

Raskesven

Re: Re: Re: Re: Re: Diplomatstilen

Raskesven; sa:
Vadmal är ett idag kraftigt underskattat material som lite i skymundan åter börjar göra entré, med hjälp av passform och design som är mer tilltalande än Kronans modell 58.

Raskesven

Ett lite försök att kiddnappa tebax min tråd från melodifestivaltokarna..

Om jag förstått detta rätt så är det rätt svårt att hitta en frilufsjacka som uppfyller mina krav på funktion..

Det finns arbetskläder för brandmän eller vadmal vilket jag inte är emot som ersättning till fleece och annan dynga. Vadmal e snyggare, tåligare och tuffare än plastmtrl!!

re: arbetskläder för brandmän

Alltså, jag var flygplatsbrandman i lumpen, ställen var blytunga.. Ett tjockt material med något asbestliknande som isolering. Jackan & byxorna måste ha vägt flera kilo. Men de var bra, en kollega stod vid en större fotogen-brasa och märkte inte att hjälmkanten börjat smälta & jackans framsida börjat ändra färg från blå till brunbränd.. Och de var gjorda i Norge. :)

attack.gif

[Ändrat av jamo 2004-02-25 kl 16:21]

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mrbambocha Tarp på öppet fält. (Regn och blåst) Överlevnad 13
andersmossing Drev i sexton månader på Stilla havet Överlevnad 1
Grötintresserad Överleva på vilda växter Överlevnad 79
Yappah Överlevnad på riktigt - kolla här! Överlevnad 5
Ad0lf Ska ut i naturen på fiskeresa i en månad i sommar. Vad bör jag tänka på? Överlevnad 3
Hedin2 20 dagar på en öde ö Överlevnad 19
Tobias.Åsman kritik på vad jag tänkt ta med. Överlevnad 22
BadTaste Testa på livet på en öde ö... Överlevnad 10
sachsaren Ätbart på kalfjället? Överlevnad 5
Kalle G Överlevde 6 ökendygn på 4l H2O Överlevnad 1
ulltand Ny här på överlevnad... Överlevnad 19
marja Angårnde skavsår och comped (otrevlig bild på skavsår) Överlevnad 88
Hobbes73 Blodprovstagare och insulin på höjd/kyla? Överlevnad 2
kristofer_wallmark Survivorman - ny serie på Discovery Channel Överlevnad 17
mipert Ray Mears får en del skit här på utsidan, men min fyraåring säger: ”Jäj är duktig”... Överlevnad 23
Gabriel1985 Söker Överlevnads Serier & Filmer, tipsa på :) Överlevnad 33
sundstorm Vatten på "låglandet"? Överlevnad 7
blanck #Vilka psykiska påfrestningar har ni stött på?# Överlevnad 20
Schneeberger Vad tänder ni på? Överlevnad 65
CFFS Magsjuka på överlevnadsövning ! Överlevnad 14
sajberjohan Charcloth på svenska Överlevnad 4
-Patric- Den eviga Jack(ten) på den ultimata jackan Överlevnad 47
Rodluvan Leva på lite buljong + kolhydrat /dag Överlevnad 23
bergholm Överlevnad på nätet? Överlevnad 5
S Johansson Överlevnad på Discovery Överlevnad 0
Newlin Funderar på att skriva en bok ! Överlevnad 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg