Jack Wolfskin

Är det någon som känner till något om det tyska märket Jack Wolfskin? Det finns att köpa bl.a. på Globetrotter och de har gjort reklam i Utemagasinet, så det kan inte vara helt okänt. Men deras priser är väldigt låga, ca 400 DM (1800 kr) för en Gore-Tex-jacka t.ex. Det priset är ju väldigt lockande för någon med begränsad ekonomi, men frågan är hur bra kvaliteten kan vara med ett sånt pris.


Så är det någon som har erfarenheter eller synpunkter på Jack Wolfskin?
 
helt OK

De är helt Ok!!!
I USA har de fått mycket bra omdöme!
Eftersom svenskar är lite tröga och gärna köper kända märken(Fjällräven,Haglöfs etc)har andra märken svårt att slå sig in, speciellt europeiska.Amerikanska går av nån anledning bättre( är det hamburgarnas förtjänst tro?)Märket är tyskt och tyskarna gör gedigna saker - det vet väl alla!!!!!!
 
bra kvalite men tyvärr inte så billiga!

jag gillar Jack wolfskins kläder men de är inte billiga i sverige. Det har bra kvalite och brett sortiment. jag tycker inte att det bevisar något för att skinnarmo eller nån annan använder deras kläder !!!
 
Bra kläder

Jag har en Windstopperfleece från Jack Wolfskin och min flickvän har en Gore-Tex jacka och ett par skalbyxor. Efter att ha haft dem ca. ett år så är vi kanonnöjda. Vill man vara petig så är kritiken att det verkar som att de inte har någon upphängningsögla på kläderna vilket kan vara irriterande för den som inte orkar sy en själv...

/ Roger
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jimmy M Jack Wolfskin Kläder 3
nojo Jack Wolfskin Kläder 18
Daavid Jack Wolfskin i HBG Kläder 0
Nanobell Jack Wolfskin i Sverige? Kläder 2
flanell hej på er alla + en variant av jack-lösning Kläder 0
Vertical Mind Mountain Hardwear Manticore Jack Kläder 0

Liknande trådar