• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

ITALIEN venedig, garda see

hejsan,

jag ska springa Venedig MArathon den 23okt. min syster kommer ner och hälsar pa och vi tänkte da tillbringa en vecka tillsammans i Italien. Fragan är bara, vad ska man hitta pa? vi är bada inte sa bekväma av oss, vill helst vandra/cykla eller liknande. Nansants i närheten av Venedig alt. Garda see. Hur är vädret där i slutet av okt? nagon som vet?
Finns det nagot annat man kan titta pa? eller andra bra förslag?

Allt är av intresse! tips pa vandrarhem, vandringar, vanding, cykeltur (och da ocksa cykeluthyrning) allt allt. Kan man bada? ev. paddla kajak i närheten? turister tycker vi inte om, men det är juh inte direkt högsäsong, sa det kanske inte gör nat?

tacksam för svar!!

mvh
Kristin
 
Garda see

Gardasjön har mycket att erbjuda den som vill vara aktiv. Det finns hur mycket vandring som helst, och vindsufingen i den norra delen (Riva) är världsberömd. Jag brukar bo i Limone när jag är därborta. I slutet av oktober är vädret norr om Neapel rätt ostadigt och ofärutsägbart. Det kan vara fint, men det kan också spöregna i en vecka. Och när jag säger spöregn så menar jag inte det fjuttiga regnande som kallas spöregn i Sverige. Men Gardasjön är en pärla.