ITABs T&P Vindblus

Hur ska du öppna ett plagg för ventilering om plagget saknar just ventilering? Medelst kniv?

Jag tror man använder samma öppningsmetod som när man öppnar plagget för att ta det på sig.

En välventilerad och lätt vindjacka skulle man ju aldrig behöva ta av sig!

Utom för att ta på sig den HELT vindtäta jackan när det blåser på riktigt?
Men jag kanske är för teoretisk när jag tycker att en vindjacka ska vara vindtät och inte släppa in kalluft under armarna direkt till bålen. Så tät kanske den ju bara behöver vara på vintern.

Utom för att ta på sig den HELT vindtäta jackan när det blåser på riktigt?
Men jag kanske är för teoretisk när jag tycker att en vindjacka ska vara vindtät och inte släppa in kalluft under armarna direkt till bålen. Så tät kanske den ju bara behöver vara på vintern.

Ja, nåt sånt. Sen så kanske min jacka andas sämre än andra, eller så är det jag som svettas mer. Men jag förstår vad du menar.

T&P vindblus - helt ok!

Har nyligen köpt en vindblus som visas på bilden och testat den vid 2 kortare dagsvandringar.
Funderade på att köpa Marmonts Ion Windshirt (500 kr) men valde att testa T&P`s. Tycker den fungerar helt ok. Ventilation under armarna och inget onödigt tjafs som väger.
/
Labben

Har nyligen köpt en vindblus som visas på bilden och testat den vid 2 kortare dagsvandringar.
Funderade på att köpa Marmonts Ion Windshirt (500 kr) men valde att testa T&P`s. Tycker den fungerar helt ok. Ventilation under armarna och inget onödigt tjafs som väger.
/
Labben

Går det att justera ventilationen under armarna?

Har köpt en Vindblus från ITAB

Går det att justera ventilationen under armarna?

Nej ventilationen består av nät, en triangel med sidorna ca 5 cm, lagom stor ventilation, man blir ej kall.

Kan rekomendera den

Har provat den några gånger nu när jag har cyklat på kvällen, funkar utmärkt.

go strong helper

Har hört ett rykte om att en del av ITABs grejer blivit lite klumpigare i senare versioner. Är det nån som klämt på vindblusen på sistone och vet om den är oförändrad? Låter som den ska vara prisvärd och funktionell. Eller vad säger ni som sett den i verkligheten?

Itabs vindblus är ganska tung. I o f s men tung. Blev besviken. Köpte en norsk (Hekla?) istället som vägde mindre än hälften... Rea på Fliesbergs var det.. så jag tror det vara halva priset på reapriset. Betalade en femtiolapp.. vindtät och hyfsat motståndskraftig mot regn. Strax över 100 gram.

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg