itab friluftskläder.

Eftersom deras sortiment har genomgâtt en del förändring över tiden sâ ska man kanske vara försiktig med en del äldre beskrivningar av produkterna.
T ex sâ är den nya fjällblusen tjock och otymplig medan min 5-6 âr gamla är tunn och smidig.
Likasâ med en del ****tex-kläder.
Men jag tycker fortfarande att t ex ullsockor mm är prisvärt.

Deras lätta regnställ, T&P Packaway, har jag god erfarenhet av. Köpte ett ställ för 4 år sedan och använder det när jag cyklar till jobbet eller är ute på vandring. äN så länge inga problem med hållbarheten. Bra pris å bra ställ samt snabba leveranser.
I övrigt verkar dom ha mest kläder för jakt å fiske och kanske inte så mycket för rörligt friluftsliv.

//Omar

Många av deras nyare "frilutsplagg" är väl överarbetade både i mtrl och funktioner. Medan Packaway regnstället har behållt funtionen och den låga vikten.
Deras Rea tillbud bör man håll utsikt efter......men lätta funktionella minimalistiska plagg hittar jag annorstädes.....

Köpte deras byxa Flexible, använde den på en vandring i somras men upplevde dem som tjocka och tunga, och de torkade inte så snabbt som t.ex typiska fjällräven-byxor i stelt tyg. Hållbarheten var det dock inga problem med.

Däremot är de väldigt sköna att strosa omkring i i skogarna hemma på helgerna eller på softare dagar på jobbet!

Jag använder en hel del kläder från ITAB och är i stort sett väldigt nöjd med kvaliteten på grejerna.
Det enda att anmärka på är storlekarna - i vanliga fall brukar jag använda L eller XL på jackor/tröjor men på en del av ITABs grejer drar jag M.
De kläder jag använt mest och verkligen uppskattar är deras utgångna fjällblus och fodrade syntetjacka. Använder även syntet-tshirtar och flera av deras byxor där framför allt zipoffbyxorna i microfiber är mycket bra. Köpte senast deras bambuskjortor och TP-X vildmarksblus som jag även gillar helskarpt.

Jag har beställt en del saker från deras tp-x serie (g-1000 kopia) och det verkar vara bra grejer, allt utom ett par shorts beställde jag åt kompisar och flickvän då vi vill skära på frakt och liknande så hållbarheten kan jag inte uttala mig nått vidare om men det jag sett är mycket lovande.

I övrigt är det en hel del andra saker som jag köpt därifrån som är bra och funktionella.

Deras värmejacka av äldre modell är en toppengrej, deras arbetsbyxor är utmärkta men åt det tunga hållet. Titta på Regatta, Wldo, Engelbektssons oxså......

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
vago myggnätt från ITAB Fjällvandring 9
skuggarvet ITAB Fjällvandring 4
skuggarvet ITAB kläder. Fjällvandring 4

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg