Isviddaskridskor

Team Sportia säljer en skridsko som heter Isvidda med snabbindning för 799:-. Någon som har någon erfarenhet av kvaliteten m.m. på denna skrisko? Är det prisvärt? Jag är nybörjare...

"ISVIDDA LÅNGFÄRDSSKRIDSKO
Skridsko för både nybörjaren och den mer erfarne. Härdat stål med kurva för lugn gång. Med snabbindning för enkel i- och urstigning. 50-55 cm."
f68.jpg

/Patrik

Verkar vara tillverkat (eller i alla fall marknadfört) i Sverige . Men annars trodde jag att ALLA företag numera hade någon form av hemsida, men för detta kunde jag inte hitta någon. De tillverkar i alla fall annan skridskoutrustning också tex pikar.

Isvidda AB, TÄBY
TEL 08-756 20 55

Då jag började åka grillor...

..i mitten på 70-talet sålde sporthandlaren och skridskoentusiasten Carl-Eric Blomgren sin egen konstruktion "Isvidda" i sin butik. Carl-Eric är pensionerad sedan många år och om han fortfarande säljer sina egna grejor eller överlåtit detta till någon annan, är mig obekant. Marknadsföringen har alltid varit av typen "mun till mun". Den som köper ett par Isvidda kan räkna med att få 60 års iserfarenheter inbyggda i grillan. Carl-Eric var dessutom i sin ungdom en duktig hastighetsåkare.

Med tillönskan om en givande säsong
T

Ser vettig ut

patost; sa:
Team Sportia säljer en skridsko som heter Isvidda med snabbindning för 799:-. Någon som har någon erfarenhet av kvaliteten m.m. på denna skrisko? Är det prisvärt? Jag är nybörjare...

/Patrik

Jag utgår bara från bilden och där ser skridskon vettig ut. Priset är bra. Ta med dig dina kängor till butiken och testa hur de passar på skridskon samt väg den i handen och jämför utförandet med Almgrens Haglöfs och Skyllermarks.

Tänk på att du beöver en ganska styv sula för denna typ av bakbindning som trycker fram skon med relativt stor kraft mot frambindningen. Tänk också på att det skall gå att flytta hälen i sidled för att få optimal inbalansering.

Lycka till

Thure

Jag har ett par Isvidda som jag har använt i sju år nu, och de har fungerat hur bra som helst. Modellen är ganska lik den på bilden ovan, men inte exakt samma. Jag trodde f ö att Haglöfs tog över denna Isvidda-modell och döpte den till Nova. Men Isvidda finns tydligen kvar?

Peter

Isvidda

Har provat dom ett antal mil och har funnit att infästningen till skenan inte håller föredömlig kvalite, skenan börjar glappa! Har efter byte haft tre st med samma fel ,dessutom kollade på ett par nya som visade sig ha samma symtom. Nu har jag bytt märke och är nöjd med dessa.Annars är skridskon helt ok!
Det är bara att hoppas hela serien inte är förskaffade med detta fel för det har sålts en del...

Bosse.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg