Isolering två säckar

Var och tältade häromveckan och åkte på ganska kallt väder, runt 20 minus.
Hade en ultrapro 18 och den klarade sig med nöd och näppe.
Har någon här provat med två sovsäckar, har en sommarsäck och ovanstående.
Storleksmässigt så passar säckarna bra.
Vad sägs?
 
8cm loft för minus 20

Trådarna som hänvisades till tidigare kommer att peka dig vidare till Western Mountaineerings lilla loft/köld-graf (jörgen fjäderlätt har den bilden).

Jag har roat mig med att räkna om den grafen och -20 landar på ca 8cm loft. om du får ihop det med dina två säckar i varandra, mätandes loftet som blir när du ligger i, ja då ska det bli rätt.

OBS! avsäger mig allt ansvar för avrundningsfel :)

BZ
 
Var och tältade häromveckan och åkte på ganska kallt väder, runt 20 minus.
Hade en ultrapro 18 och den klarade sig med nöd och näppe.
Har någon här provat med två sovsäckar, har en sommarsäck och ovanstående.
Storleksmässigt så passar säckarna bra.
Vad sägs?

Har en dunsäck för -13 och en syntet för ~+8 innerst och den kombon håller utan vidare för -20, men som sägs i inläggen ovan är det loftet som man skall räkna på om man inte har möjlighet att testa. Glöm inte att det bara är den biten som är uppepå som mäts, alltså inte ryggsidan.
 
Hade en +8 och +12 säck nu under en 52 timmars vandring göteborg mot sandsjön(backa) nu i helgen.

Hade mellan -7 och -13 grader - snitt -8 hela tiden.
Tältet tempen låg mellan -4 och -7.

Fungera bra - underställ och mellanlager samt ylletröja på ovandelen kroppen hela tiden på.

Sov dagtid och gick nattetid - möjligtvis skulle man ha frusit lite om man kört tvärtom.
 
Har testat, för något år sedan i november, fast inte med den säcken du nämner...

Använde då två syntetsäckar... en Haglöfs Zensor pro3 som skall hålla för -1 (har jag för mig) + en ännu äldre Haglöfs som skall tåla runt 8-10 minus. Och sen för säkerhets skull två liggunderlag.
Hade den mindre och tunnare säcken innerst.

Det blev för varmt.... var tvungen att strippa på natten... det var runt -15
 
Liknande trådar

Liknande trådar