Jag åker till Island i augusti tillsammans med min son, 11 år. Vi ska vara där i drygt två veckor och tänkte tälta hela tiden. Har inte planerat exakt vart i Island vi ska åka men funderar på att vandra den berömda sträckan Thorsmörk-Landmannalaugar. Men jag behöver råd!!! Har hört att det är en hel del svåra vad längs leden. Hur svåra, och framförallt, hur djupa? Vad ska jag ha på fötterna när jag vadar? Kan man ta sig över torrskodd med gummistövlar, eller ska vi ta på oss gympadojor som vi offrar?
Sen undrar jag också hur det funkar med bussresor på Island. Eftersom jag gillar att vara spontan och avskyr att planera i förväg, undrar jag om man måste boka bussresor i förväg eller om man bara kan hoppa på bussen och köpa biljett av chauffören?
Sen undrar jag också hur det funkar med bussresor på Island. Eftersom jag gillar att vara spontan och avskyr att planera i förväg, undrar jag om man måste boka bussresor i förväg eller om man bara kan hoppa på bussen och köpa biljett av chauffören?