Bekräftar övriga inlägg efter en 4-dagarsvisit under helgen.
Sammanfattat är de flesta fallen väster om centrum OK. Öster om centrum verkar det mesta vara dåligt eller obefintligt, med undantag av av Gaustatoppforsarna, Högfossen, och förmodligen Svadde. Kommer nog krävas en längre period av relativt kalla temperaturer för att typ Bölgen, Ozzimosis och de andra östra områden ska ta sig.
Krokan är helt ok, lederna något tunnare och smalare bara.
Fabriksfossen var så där i fredags, men det är rätt kul att klättra ovanför en dånande fors
Tror vi var de första att klättra sedan all snö kom förra veckan, så det var en hel del grävande.
Sabotören var helt perfekt, även om mittendelen var lite blöt i lördags.
Sykehusfossen (lite öster om tjönnstabergfossen) var rätt dålig i söndags. Högt vattenflöte och rätt dålig is. Vi firade av efter 1 och en halv repa (mest pga tid, resten var säkert bättre än början).
Enligt andrahandsuppgifter så vet jag att Juvsöyla och Lipton ska vara helt ok, och även Trappfoss och Nye Vemorkfoss. Rjukanfossen såg väldigt suspekt ut på bilder och observationer från i lördags. Svaddefossen sägs vara rätt bra också. Som någon annan noterade så var Kvitåa till största delen ett (flytande) vattenfall.
Det är rätt höga temperaturer nu i dagarna, så det lär inte ha blivit eller bli så mycket bättre. Yr spår riktigt kallt till helgen, och då kommer det bli bättre.
Känns som jag låter negativ....det är jag egentligen inte. Det mesta av det bästa är fullt klätterbart. Skulle inte avråda någon från att åka, såvida man inte är väldigt picky med vad man vill klättra eller inte accepterar annat än superfet rjukanis.