iskunskapskurs?

Kommer vara i Västeråsfram till nyår och hoppas på lite bra skridskoisar. Hemma i Umeå snöar de över så snabbt. Känner dock att jag skulle behöva mer kunskaper om is, både teoretiskt och praktiskt för att känna mig helt trygg på egna turer. Finns det någon som annordnar en sådan kurs i Västerås.
Finns det någon bra förening eller liknande man kan åka med? Antar att främjandet kanske annordnar turer, några andra?
Vore bra att få åka med någon med mer erfarenhet.

Jag vet jag är lite tidigt ute men det är ju i alla fall minusgrader så här på natten :)

Tacksam för hjälp!

/Andreas

IKSUs skridskolista

Hej,

Du kan gå med i IKSUs skridskolista där det postas israpporter och annonseras turer med IKSU. IKSU-ledarna brukar lära ut en del saker om man följer med dem på tur.

Sjöarna i Umeå snöas som sagt snabbt över, men ute på havet går det även att åka senare under säsongen.

http://groups.yahoo.com/group/iksu_skridsko

Tyvärr verkar vädret bli varmare framöver så premiären i år blir nog inte än på ett tag.

/Jonas U

Jo iksu har ju en riktig entusiast, Patrik Jigsved. Var med honom och en massa annat folk på en månskenstur förra vintern var det väl. Mycket trevligt även om det inte blev jätte mycket åkande. Men som sagt blir det bara kallt så är ju västerås optimalare.
Per>>Z Antog att just du skulle svara :) Tack för tipset!

/Andreas

Aha

Du har tänkt bli lite mer seriös. :) Det känns dock långt till Västerås. Men jag reser ju till fjällen och Alperna för att åka skidor, så varför inte.

Jag lyckades ju missa de två "bra" skridskoveckorna ifjol i Umeå eftersom jag var bortrest. Fast jag kom hem lagom till julafton och fick iaf en dags åkande. Nu har jag ganska stor abstinens efter lite skridskoåkning. Om IKSU åker ut på havet någon gång så tänkte jag försöka hänga med. Vi kanske ses. :)

/Jonas U

...alltså grejen är att jag åker inte V-ås för att åka skridskor....mitt barndomshem ligger här jag bor här tillfälligt då jag gör examensarbetei Uppsala. Därför Västerås. På IKSU-sidan stod det om ett gäng som tänkte dra upp mot björnlandet i hopp om is nu till helgen vad jag förstod....de vill nog gärna ha med fler som delar på soppan, Eva är jättesnäll...känner henne lite grand.
Första helgen i november är jag uppe i Umeå och hoppas kunna åka någonstans då, om tex björnlandet funkar. Jag får kolla med Eva hur det gick.
Förhoppningsvis så ses vi ute på isarna! Det vore kul att få träffa någon från utsidan IRL så att säga. :)

/Andreas

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg