Någon här som har tips och råd kring valet mellan två ”paket”?
Idag äger jag en GVS V som jag är nöjd med, men funderar ändå på att byta till antingen iQue3600 eller HP iPAQ H1940 med TomTom.
Det som lockar till byte är: färgskärm, bättre upplösning, större minne.
Fördelen med GPS V:an är att den är robust och fukttålig (från början har jag köpt den till att ha den på MC’n, men så blev det inte, används mest i bilen).
Fråga-1: Finns det andra fördelar resp nackdelar i förhållande till GPS V.an?
Som t.ex routing-prestanda, tillförlitlighet, buggar i programvaror, mm.
Fråga-2: Vilket är det bästa valet mellan Ique3600 och HP iPAQ? Prestanda, funktioner, batteritider, pålitlighet …
- iPAQ: 266Mhz, Windows PocketPC 2003, 240x320 pixlar, 1-års garanti
En fördel med iPAQ tycker jag är att mottagaren kan placeras skilt från handdatorn, Bluetooth (men å andra sidan blir det två enheter att hålla reda på, samt att ladda).
- iQue3600: 200Mhz, Palm OS5, 320x480 pixlar, 2-års garanti.
Fråga-3: Vilket kartprogram, Garmin eller TomTom som gäller?
TomTom: kan visa i 3D men det går visst åt 7-8 CD för Europa. Betyder det motsvarande hög minneskrav i handdatorn också? Vilken har bäst och aktuellast kartmaterial?
I priset (ca 7-7500) ingår kartor endast Skandinavien för TomTom men Europa för Garmin.
Tacksam för alla tips!
Idag äger jag en GVS V som jag är nöjd med, men funderar ändå på att byta till antingen iQue3600 eller HP iPAQ H1940 med TomTom.
Det som lockar till byte är: färgskärm, bättre upplösning, större minne.
Fördelen med GPS V:an är att den är robust och fukttålig (från början har jag köpt den till att ha den på MC’n, men så blev det inte, används mest i bilen).
Fråga-1: Finns det andra fördelar resp nackdelar i förhållande till GPS V.an?
Som t.ex routing-prestanda, tillförlitlighet, buggar i programvaror, mm.
Fråga-2: Vilket är det bästa valet mellan Ique3600 och HP iPAQ? Prestanda, funktioner, batteritider, pålitlighet …
- iPAQ: 266Mhz, Windows PocketPC 2003, 240x320 pixlar, 1-års garanti
En fördel med iPAQ tycker jag är att mottagaren kan placeras skilt från handdatorn, Bluetooth (men å andra sidan blir det två enheter att hålla reda på, samt att ladda).
- iQue3600: 200Mhz, Palm OS5, 320x480 pixlar, 2-års garanti.
Fråga-3: Vilket kartprogram, Garmin eller TomTom som gäller?
TomTom: kan visa i 3D men det går visst åt 7-8 CD för Europa. Betyder det motsvarande hög minneskrav i handdatorn också? Vilken har bäst och aktuellast kartmaterial?
I priset (ca 7-7500) ingår kartor endast Skandinavien för TomTom men Europa för Garmin.
Tacksam för alla tips!