ipood respektive trädgårdsspade i nylon

Fick en ipood spade, 105g, rörliga delar och rätt rejält alumiumblad. Skaft med hål för 3-4 dagars pappersbehov.
Jämförde det med min gamla engelska trädgårdsspade, med toapapper och fryspåse 91 g....
Givetvis kan det vara så att ipooden har dolda fenomenala egenskapen, men jag ser glapp, rörliga delar och känslighet för grus och jord...inte KISS utan ett steg med kompexitet, knappast värt 14 gram till......
//J

Fick en ipood spade, 105g, rörliga delar och rätt rejält alumiumblad. Skaft med hål för 3-4 dagars pappersbehov.
Jämförde det med min gamla engelska trädgårdsspade, med toapapper och fryspåse 91 g....
Givetvis kan det vara så att ipooden har dolda fenomenala egenskapen, men jag ser glapp, rörliga delar och känslighet för grus och jord...inte KISS utan ett steg med kompexitet, knappast värt 14 gram till......

Men den heter ju iPood!, det är väl skäl nog att ha en ;)

Våra scoutpatruller har fått varsin sån här:

135026_1246020.jpg

Fast jag vet inte vad den väger tyvärr. Men den känns lätt, och skulle säkert gå att göra lättare om man kortar ner skaftet och bladet.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg