Iphone flytande?

Hej alla glada!

Jag har en iphone med mig när jag paddlar kajak, dels för navigering med seapilot och för att hålla mig uppdaterad när man är ute på lite längre äventyr, Använder mig för tillfället av ett lifeproof skal som jag är sjukt nöjd med!

Mitt stora problem är att det nån dag kommer säga "plopp" så ligger den på botten av sjön, Därför vänder jag mig nu till er, trogna prylnördar om tips på hur man kan få den flytande? Jag har sett att lifeproof har en "flytväst" i modell xl, problemet med den är att den inte passar i hållaren då.

Inga DIY lösningar på problemet? Eller finns det något slimmat att köpa? Något att hänga fast?

Lösningarna är kanske många, men är oehört tacksam för lite hjälp!

Går det att limma fast ett flytelement av t.ex. cellplast någonstans på utsidan av skalet som inte sitter i hållaren? Eller täcker hållaren allt utom skärmen?

EDIT: Eller helt enkelt limma fast en ögla på utsidan av skalet som man fäster ett snöre med några korkar i.

Hej alla glada!

Jag har en iphone med mig när jag paddlar kajak, dels för navigering med seapilot och för att hålla mig uppdaterad när man är ute på lite längre äventyr, Använder mig för tillfället av ett lifeproof skal som jag är sjukt nöjd med!

Mitt stora problem är att det nån dag kommer säga "plopp" så ligger den på botten av sjön, Därför vänder jag mig nu till er, trogna prylnördar om tips på hur man kan få den flytande? Jag har sett att lifeproof har en "flytväst" i modell xl, problemet med den är att den inte passar i hållaren då.

Inga DIY lösningar på problemet? Eller finns det något slimmat att köpa? Något att hänga fast?

Lösningarna är kanske många, men är oehört tacksam för lite hjälp!

Jag har löst detta problem genom att fästa en fånglina på telefonen. Längst nere på mitt Lifeproof fodral finns två hål. Där kan man t.ex fästa ett buntband och så har man en ögla. I den öglan kan man sedan fästa fånglinan. Andra ändan på fånglinan kan man fästa i flytvästen.
Olof

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg