Många av oss här på utsidan har säkert fått frågan "Vad ska du göra i helgen?" varav några av oss gett svaret "Ut i skogen och sova!". Det svaret brukar allt som oftast ge upphov till höjda ögonbryn och följdfrågan "Är du dum?!". Till den frågan brukar jag allt som oftast erbjuda personen att följa med ut en natt, till och med att dem får låna samtlig utrustning av mig så länge dem tar med sig gott mod. Men än så länge har jag fått klara mig själv...
Frågan är därför; Hur i helskotta får jag med mig kompisar och vänner ut i skogen/på fjället för att uppleva det jag upplever? Självklart förstår jag att alla har olika preferenser och att fly regnrusket in i tältet och krypa ner i en go sovsäck kanske inte är lika uppskattat av min datornörd till vän som av mig.
Dela med er av några tips, råd eller en historia som varit lyckad/misslyckat inom ämnet.
Frågan är därför; Hur i helskotta får jag med mig kompisar och vänner ut i skogen/på fjället för att uppleva det jag upplever? Självklart förstår jag att alla har olika preferenser och att fly regnrusket in i tältet och krypa ner i en go sovsäck kanske inte är lika uppskattat av min datornörd till vän som av mig.
Dela med er av några tips, råd eller en historia som varit lyckad/misslyckat inom ämnet.