• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

investera

Tomtmark, fastigheter.

Dessa ska ligga på områden som är tysta från omgivningens buller.(det finns "bakgrundsljudsinventeringar" att tillgå)

De ska ligga på enskilda platser där man kan få vara ifred på.

Finns det dessutom möjlighet till fiske/paddelvatten samt grönsaksodling så är det bara att slå till.

De här objekten är guld värda för oss och andra tex tyskar ger vad som helst för dessa objekt, då det inte finns ens något liknande i deras länder.

Gärna äldre hus med anor !

Fritiden och boendets placering kommer att komma mer o mer i framtiden, ekologin, intresset för det naturen kan ge i form av avkoppling o återhämtning ligger i pipeline....var så säker !

Så har du möjlighet att förvärva något i den vägen kommer du aldrig att förlora på det !

Annars är väl iden om att öppna en förnuftsaffär ingen dum ide.

Där kan man hjälpa den förvirrade nutidsmänniskan att lösa sina viktiga val o vardagsproblem, som tex, ska jag ha en 40 eller en 50 tums platt-tv, "vad ska vi äta ikväll", ska jag prata skit om min kollega för att få chefens gillande, etc, ...alltså för den stressade nutidsmänniskan ett ställe där de kan sätta sig ner och suga i sig det sunda förnuftets sötma för en moderat penning kanske ca 750 spänn för 30 minuter, inte för billigt, då ger du bort din trovärdighet !
 
Att investera i banker och aktier kan ju vara en upplevelse i sig. Att se sina pengar gå upp i rök är också en upplevelse. En besvikelse, som Johan Hakleius skrev att han skulle ge sina barn till jul via var sitt tomt paket.

Vapen och läkemedel tror jag säkert. Men porr? Är det verkligen så lukrativt? Det finns ju gratis överallt.
 
haha porr skulle nog vara en okej investering går bra i alla tider, blir nästan mer i dåliga tider kanske blivit av med sin flickvän deprimerad vad gör man? haha det kan du nog själv räkna ut
 
Porrbranchen går faktiskt knackigt numera, eller i alla fall betydligt sämre. Tydligen har man i USA till och med ansökt om stödåtgärder i stil med de bilindustrin fick. Orsaken är, självklart, att det numera finns hur mycket som helst gratis på nätet. Inte ens skådisarna får betalt. Svensson spelar ju in sin fru och sig själv hemma i sängkammaren.

Slutsats: Vapen och knark!
 
Vapen och knark håller jag med om.

Nu kommer ju världen att gå under i Ragnarök alt. Armaggeddon annars skulle jag följa Jussis rekommendation och skaffa gravplats (läs Linna).

/mats
 
Att vara jobbcoch arbetsförmedlare o få stålar från staten är nog säkra sysslor, en sån firma att investera i ? Eller att sälja "Rätt-miljö-val-certifierings-symboler" att klistra på brevlådan för att visa omgivningen att man bryr sig...för det är ju det värsta som finns att ingen ser en när man är miljövänlig...
 
Seigniorage - Vad är en sedel egentligen värd?

Vad är dagens pengar egentligen värda? Är en 1000-kronorssedel värd 1000kr?
Våra sedlar består av papper med tryck i form av text och siffror. Sedeln i sig självt är värd motsvarande priset för pappret, tryckkostnaden och möjligtvis distributionskostnaden. Dessa kostnader är lägre än det värde som står på sedeln. Det är alltså upp till transaktionsparterna d.v.s. köparen och säljaren att bestämma vad sedeln är värd.

Mellanskillnaden mellan sedelns upplevda värde och tillverkningskostnad kallas seigniorage. Seigniorage är centralbankens vinst på att ge ut pengar och definieras som de nya pengarnas nominella värde minus tillverknings- och hanteringskostnaderna.

http://libertysilver.se/pages.php/page/gs_del16

Ett helt gäng bra artiklar:
http://mises.org/story/3128