Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
I någon av båttidningarna (Segling?) har det skrivits om kanotsegling för något år sedan. Man hänvisade där till den informationscentral för intresserade som Lasse Gerdell har i sin herrekiperingsaffär på Flemmingatan mitt emot SEB Trygg Livs kontorskomplex.
FKI på skäret Måsvilan vid Hundudden på Djurgården är en relativt stor klubb med segelkanoter.
Vilket skick och vilka mått är det på C-lådan? Vilken rigg? Jag kanske är intresserad själv.
Det är en gammal tävlingscanadensare ni har.
Jag har själv en gammal MAX C 1:a. Den är tillverkad ca: 1956, skrovet är symetriskt, ganska långt fördäck, inget akterdäck, aktern något lägre än fören.
Är skrovet helt symetriskt, ingen skillnad på för och akter är den äldre.
Är största bredden akter om mitten och sidorna lutar nästan 45 grader är den tillverkad efter ca: 1961.
C lådor är svåra och den båten borde ligga på ett museum men något sådant finns inte så det är väl bara om någon människa var intresserad av att hänga den i taket någonstans.
Mitt tips är att ni behåller den och vårdar den för eftervärlden.
C lådor är svåra och den båten borde ligga på ett museum men något sådant finns inte så det är väl bara om någon människa var intresserad av att hänga den i taket någonstans.
Mitt tips är att ni behåller den och vårdar den för eftervärlden.
Den gick för 110 kr på BKKs kanotauktion.
BKK har redan en gammal klassiker hängande i taket på klubben, nämligen K-2:an "Gulingen" som tog OS-guld 1948 och 1952, VM-guld 1950.