Hittade denna tillverkare när jag satt och surfade lite planlöst:
http://www.arucsystems.com/fnimall/frames.phtml
Det intressanta är att de har valt en annan väg än Fjällräven för att få ut belastningspunkterna till höftledcentrum. Fjällräven har ju två "öron" på sina Gyro-ramar från vilka lasten bärs upp via två remstroppar till höftbältet. Aruc har istället ett slags böjlig polymerplatta som verkar ligga inne i höftbältet och vara bultad vid ramen. När man drar åt höftbältet blir det samma lastbärande effekt som på Gyro-ramen.
http://www.arucsystems.com/construction.htm
Näst-sista stycket förklarar mer.
/Mats
http://www.arucsystems.com/fnimall/frames.phtml
Det intressanta är att de har valt en annan väg än Fjällräven för att få ut belastningspunkterna till höftledcentrum. Fjällräven har ju två "öron" på sina Gyro-ramar från vilka lasten bärs upp via två remstroppar till höftbältet. Aruc har istället ett slags böjlig polymerplatta som verkar ligga inne i höftbältet och vara bultad vid ramen. När man drar åt höftbältet blir det samma lastbärande effekt som på Gyro-ramen.
http://www.arucsystems.com/construction.htm
Näst-sista stycket förklarar mer.
/Mats