• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Into the Wild

Läser "Into the Wild" av Jon Krakauer och fascineras av berättelsen. Boken, som bygger på den tidigare artikeln i Outside magazine, är helt otrolig - rekommenderas varmt.

Nåja, jag har fått en länk till artikeln skickad åt mig från "Outside" och jag tänkte att det kan ju faktiskt vara fler än mig som är intresserad av den.

http://outside.away.com/magazine/0193/9301fdea.html

Man kan ju någonstans fundera över hur en sådan här människa fungerar, jag lutar nog åt att man har en skruv lös. Oavsett hur mycket man söker tror jag inte nödvändigtvis att man finner det i vildmarken. Försöker man trots allt finna det i vildmarken bör man se till att ha respekt för vad man ger sig in på. Dvs. kunskap, utrustning osv. alt. är att man ger sig ut i vildmarken med en mer eller mindre uttalad dödslängtan.
 
The good life

Tycker du ska läsa "The good life" av Dorian Amos så kanske du kan få en annan infallsvinkel på det där med okunskap och lycka i vildmarken.
Rolisg och spännande läsning om inte annat.
 
Re: The good life

sajberjohan; sa:
Tycker du ska läsa "The good life" av Dorian Amos så kanske du kan få en annan infallsvinkel på det där med okunskap och lycka i vildmarken.
Rolisg och spännande läsning om inte annat.

Vad handlar den om?

Som parentes kan väl nämnas att jag tror att det finns väldigt mycket ro och lycka att finna i det vilda. Själv vandrar jag och det är odiskutabelt höjdpunkterna på året. Skulle inte ha något emot att göra det hela året. Min poäng är bara att man måste veta vad man ger sig in på.
 
Boken handlar om en man o kvinna som är trötta på sitt komfortabla liv i england och bestämmer sig för att flytta ut i kanadas vildmark. De har ingen direkt erfarenhet av vildmarksliv, men de lär sig av sina misstag och lyckas till slut köpa sig en bit mark och bygga en stuga. Detta är en sann historia och de lever fortfarande kvar i kanadas vildmark.

Boken är skriven på ett humoristiskt sätt coh det är väldigt roligt att följa deras äventyr särskilt med tanke på hur ovana de är att vara ute i vildmarken.