Inov X-Tallon 212

Tänkte fråga om någon här har använt den och var era synpunkter är?
Jag kommer att använda den vid fjällvandringar och vanliga skogsprommisar med hunden :)!

Blev lite hastigt att jag köpte dom idag, då jag insåg att mina Speedcross4 inte satt riktigt bra på foten hur än jag labbade med olika sulor, så dom får gå i retur. Samt att fjolårets Icebug Zeal är helt Slut :/!

Tycker spontant att dom sitter grymt skönt och omsluter hela foten, precis som Zealen gjorde.

Jag har haft problem med den där skarven på utsidan av foten, så pass att jag inte längre använder dem. När skorna sitter tajt och det inte är något "onödigt" foder i dem blir den där sömmen ett evigt nötande på min fot.

Nu är min fot knappast standard och modellen säljer väl bra eftersom den inte tas ur produktion så den kan säkert fungera väldigt bra för andra.

Jag sprang i skogen med mina för ganska precis en timme sen! Haft dem ca 2 år, 1-2 rundor i skogen/vecka med dem. Gillar dem på skogsstig, lätta och mycket bra grepp så länge det är torrt. På blöt berghäll/slemmiga rötter får man dock ta det lite försiktigt, tycker jag. Har inte vandrat i dem.
Har smala/låga/platta/långa fötter, mig passar de fint.
Nöjd!

Voila!

Tillbaka efter en väldigt blöt vecka i mina nya Tallon och jag måste få säga att jag är väldigt nöjd över dom :)!
Precis som någon nämnde så är inte greppet 100 när man går över våta stenar och större rötter pga dobbarna, men däremot på vanlig mark, småsten och över snöfält så är det som värsta jordfräsen :D!

Gjorde mig av med orginalsulan och använde en lika tjock sula när jag gick med en socka...och ersattde den med en tunnare sula vid de tillfällen jag hade två par strumpor (vattentäta zealskins och en tunnare ullis).

Höll fast foten riktigt bra i varierad terräng, både uppför och nedför samtidigt som tårna hade lite handlingsfrihet. Upplever skon som ganska så bred där framme vilket är riktigt skönt.

Nöjd :)!

Bilagor

• IMG_2621.jpg
    IMG_2621.jpg
    57.3 KB · Visningar: 278

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg